Sitter med några gamla tillsvidarelicenser och skulle gärna köpa nyare järn men vill inte ha femåringar så jag behåller bara det jag har.
Har varit en väldigt aktiv skytt för 15 år sen men pga flyttar och aktivt jobb där jag pangat på jobbet så har jag inte haft behov av att använda pistolerna privat.
Nu har jag precis börjat använda dom igen även om jag gillar luftskyttet lika mycket och skulle som sagt vilja byta upp mig så jag hoppas verkligen att avskaffandet blir av.
Alla ” seriösa” skyttar som bara skjuter på ringade tavlor och ska plocka medaljer verkar ha glömt syftet med skytterörelsen, dvs hålla uppe kompetensen hos befolkningen!
Så vad är det för fel att bara skjuta för att man tycker det är roligt utan att hålla på och tävla???
Skyttet måste vara den enda sorten som man helst inte får hålla på med för att det är roligt, det ska vara byråkratiskt, fullt med regler och krångel precis som att dödsfall vore vanligt.
Ingen som kräver att man håller på med roadracing bara för att man har en sporthoj och har mc-kort så varför ska man vara så aktiv för att få behålla sin licens?
Man kan ju ta bilkörkort när man är 18 och sen inte sätta sig bakom ratten förrens man är 90…jag tror jag vet vem som är den största faran
Bort med dom så man kan vara aktiv och även inaktiv men använda sitt sportredskap sporadiskt när andan faller på.
Under 30 år har licenserna varit det som har hjälpt till att man tänker en gång extra
Att klubbarna dör beror enbart på hur ROLIGT man har det när man är där, har man det stelt så slutar man såklart gå dit och det beror inte på att man har en livstidare, men 10 år senare kanske man gör ett nytt försök igen…