SIG P210-6 5” pipa (bokad)

Har sålt ett av magasinen till en kompis, så därför nu endast med tre medföljande magasin, och därmed nytt pris 10 000 kr

Vapnet är tillverkat av SIG i Neuhausen, Schweiz under mitten av 80-talet.

Är utrustad med en förlängd beaver-tail vilket gör att du slipper de ökända ”hammer bite” som modellen är känd för.

Tidigare ägare är en far (som köpte den ny) och sedermera hans son sköt sparsamt med den. I min ägo har den gått ca 2500 skott av mina egna precisionsladdningar (mycket tät gruppering). Hunnit med ett Lag silver från SM med den.

tre (numera, inte längre fyra som på bilden) magasin medföljer (nästan omöjliga att få tag på och om man hittar så kostar de mellan 1500-2000 kr st).

Din för 10 000 kr
Finns i Västerbotten, men kan skickas om köparen betalar frakt

är du intresserad så skicka mig ett PM, inkludera namn, klubbtillhörighet och pistolskyttekorts nr. Oseriösa försök att köpa vapen hanteras givetvis så som sig bör.

1 gillning

Numera endast med tre magasin, då jag sålt ett till en kompis, därmed även nytt pris 12 500 kr

Vi provar sänka priset lite, få se om någon är intresserad av detta välskjutande exemplar. Jag behöver lätta på antalet vapen något då jag ligger på grånsen i Polisens poängräkning i vapenskåpet

tjaba! >Jag bor i övik ock latar mitt första ipsc vapen, kan det vara detta jag letar efter? mvh robert

Jag förespråkar att man köper nått roligt än att min/maxa men du ska veta att det där är en objektivt dålig pistol för ipsc.

Standard div med låg magasinkapacitet och minor 9mm för att inte tala om att ergonomin på vapnet är något daterat :wink:

Denna pickan köper du för nationellt eller for the lulz i ipsc

som ggoran skriver nedan.

P210:an är ett riktigt precissions monster för Nationell fält eller precissions skytte där den är helt outstanding. När det är SM final i precission A så brukar 10 av 12 skyttar hålla i en sådan.

när det gäller kul IPSC picka kan jag istället tippsa om nedan.

Hello
Finns pistolen kvar?

Det gör den, men som jag skrivit ovan så är det numera endast med 3 magasin (sålde det fjärde till en bekant som också har en P210:a)

Hej
Kan du skriva privat till mig

Jag är eventuellt intresserad.

OM du är intresserad av pistolen, så kriv ett privat PM till mig med namn, förening och skyttekortsnr så kan vi prata vidare.

1 gillning