I senaste “Pistolskytte” var det en artikel om Tanfoglio Gold Match Extreme LF.
Mycket pang för pengarna.
Men det finns väl en tysktillverkad super target också?
Ja det finns tysktillverkade men dessa tillverkas inte längre. De tyska är nåt helt annat
Det vore om jag håller lite koll på om det dyker upp någon sådan begagnat då.
Och så finns ju alltid den nya Tanfoglio Gold match Bullseye 
Jag hämtade den första från F&K sport igår, fortfarande varm från fabriken.
Den har 6" pipa och trelägessikte från början, dessutom för en överkomlig slant.
Kolla in KMR.
Eller Arma Zeka hos ex ammocenter
Var i butik och klämde lite på den som heter arma Zeka super 2. Den kändes, med mina lekmannakunskaper ska tilläggas, väldigt gedigen. Har du någon mer uppfattning om deras pistoler och hur de står sig?
Kmr har jag kikat lite på men det känns bökigt när man inte har en fysisk butik i närheten som saluför dom.
Hej hoppas någon kan kasta ljus på din fråga, båda lär vara av hög tjeckisk kvalité tror att Arma Zeka kan du ställa in avtrycket på vilket inte är lika ställbart på KMR. KMR har en tight och unik pipbussning. Hoppas du kan få svar från någon som vet.
Jag har en Cuda och har klämt på Arma. KMR är otroligt tight till den grad att det går trögt att sätta ihop den om man oljar för mycket. Arman ser fin ut men KMR har tightare toleranser från fabrik
KMR får du byta fjädrar i om du ska förändra avtrycksvikten
Mycket intressant att du har erfarenhet av båda. Cuda har jag hört mycket gott om, men det är väl ganska få återförsäljare som erbjuder den?
Jag har ganska små händer. På min Pardini sp22 har jag idag en small kolv som förvisso är maxad i höjdled. Där känns arma zeka som ett klokare val eftersom ammocenter saluför den så att man kan testa och även justera läget för avtryckaren.
Skulle du säga att det skiljer mycket i kvalité mellan de båda pistolerna? Och sen om arma zeka super 2 är lämplig till precision?
Tycker du att Arma Zeka är pistolen för dej är valet enkelt. Det går alla gånger att skjuta bra med den också.
Jag tror att ammocenter ska få in Steyr Atc med, som finns i både 5 och sex tum.
Sen i småland finns Azonprodukter med STP TM 1300. Jag har dock inte klämt på den, men har hört okej om den.