Jag är på jakt efter min första 9mm-pistol för precisionsskytte på bana (25 m). Har inte testat andra grenar ännu, så fokus ligger i nuläget på precision – och en pistol jag kan växa med.
Jag har fastnat lite för SIG Sauer P210 Target – tycker den är både snygg och intressant med sin historia och rykte kring precision. Jag har hållit snabbt i en P210 Target och tyckte faktiskt att den kändes väldigt skön i handen.
Jag har ganska små händer men rätt långa fingrar, och det greppet passade mig förvånansvärt bra.
Däremot är den ju ganska dyr. Jag vet att det diskuteras en del kring att US-versionen inte riktigt håller samma klass som de äldre schweiziska eller tyska modellerna (Legend/Super Target), men hur mycket märks det i praktiken? Är det fortfarande en relevant pistol för precisionsskytte eller är det mest nostalgi och estetik för pengarna?
Jag är även nyfiken på CZ Shadow 2 Target – verkar ha mycket potential men är ganska ny på marknaden. Hur står den sig i precision på bana jämfört med P210?
Tar tacksamt emot tankar, egna erfarenheter, rekommendationer och gärna tips på andra alternativ i samma prisklass som CZ Shadow 2 Target.
Och förresten – är P210 Super Target fortfarande möjlig att få tag i ny i Sverige eller är det bara begagnat/import som gäller numera?
Tack på förhand!