Köpråd pistol 22lr

Denna är en äldre modell därav priset.

PS: en 22:a slits inte på sätt som en 9:a, därför skulle jag inte vara orolig för hur många skott den har gått igenom pipan, med detta sagt andra rörliga delar kan vara slitna därför är det bra att kolla dessa.

1 gillning

Nu har jag tagit in mycket av de tipsen ni gett mig här i tråden. Jag tror det står mellan 3 olika pistoler i dagsläget. AW93, pardini sp22, Walther gsp 500. Den förstnämnda fick jag fingra lite på senast jag var på klubben då en klubbkamrat har en sådan. Avtrycket kändes jäkligt krispigt jämfört med den gamla uniquen jag lånar av klubben för tillfället.

Som jag förstår det är pardini och Walther modernare pistoler och kanske mer lämpliga för andra grenar än precision? Samt billigare. Hur tycker ni man ska tänka?

Jag har ägt alla 3 pistoler som du nämnde. Mellan Pardini och Walther, anser jag att Walther är bättre balanserad och känns rätt i handen men trycket är Pardini en aning vassare. AW är utan tvekan en fin pistol. Även jag anser att en Unique i fin skick har lika bra trycket som en AW.

En annan aspekt är generalagenten för rep. tillverkare. Sportec kan man alltid lita på. Karlolsson är också väldigt bra. Däremot anser jag inte att BKG håller måttet. Jag förstår vissa inte håller med. Men för mig är det en fakta.

AW funkar lika bra i precision och andra grenar som fält. Igen vill jag poängtera att du måste testa alla 3 alternativen för att se vilken passar dig bäst. Bor du i Stockholm, kan du boka en tid hos Karlolsson och prova både Walther GSP500 och Pardini.

1 gillning

Tack för tipsen. Jag bor på västkusten så det är tyvärr ingen återförsäljare jag kan svänga förbi. Men jag får försöka tajma in det med ett sthlm-besök så man får klämma och känna på pistolerna.

Det hade varit fördelaktigt att köpa begagnat men det känns som det kan bli svårt att prova ut en pistol man vill ha och sen sitta och scanna nätet och vila på hanen tills rätt pistol dyker upp. Lätt att bli otålig :slight_smile:

Alla var vi nybörjare en gång. Sätt dig över känslan att vara till besvär och fråga om du får testa olika vapen när du träffar skyttar. Nästan alla är hjälpsamma och jyssta för en gång var vi där du är och sen blir det din tur att hjälpa nån.

3 gillningar