Bulletcoatade .45acp, .38sp & 9mm kulor säljes

Nån som har provat 9mm kulorna. Vilka modeller finns det?
Man kanske kan få prova?!

Hej.

Jag är på jakt efter 200 gr kulor i 0.429" (44Special).

Är det något som går att få fram?

Tjena, har gjutblock till 240gn SWC och en drös kalibreringsögon efter hela stegen :slight_smile:

Hej.

Ja, 240 gn kulor finns ju lite varstans, men 200 gr är helt omöjligt att hitta.

Jag tänker börja gjuta själv när jag gått i pension och köpt ett hus på landet, men än så länge bor jag i lägenhet. :disappointed:

Om jag köper/bekostar ett gjutblock och köper 2000 kulor?

Finns det någon “sweetspot” då det gäller hastighet på kulan?
Frågar åt en vän :crazy_face:

Jag har inte mätt farter på det sättet utan bara kollat på tavlan hur träffbilden är.

1 gillning

Tja!
Har mejlat dig ett par gånger, men får inget svar. Är det bättre att kontakta dig här?

I helgen sköt jag PB med 130gr få kulan i revolver!
1494 av 1500 i optic 1500. Kulorna funkar perfe Tobbe :slightly_smiling_face:

Jag är långt ifrån lika vass som Griff, men 130grainarna fungerade ruskigt bra för mig med :grinning:

Kan man få hjälp med recept? Hur mycket ba 10 till 130 grn kulan. S&W 686 6” pipa

Jag har kört med 3 grain BA10. Det blir verkligen inte mycket knuff, men jag har fått fint resultat 25 meter längre bort. Funderar dock på att gå upp lite i krutmängd till nästa vända med 38SPL-verktyg i pressen. Jag har samma kanon som du.

Supernice bro, GRATTIS IGEN! :grin: :partying_face: :grin:

Disclaimers, å allt handladdande sker helt på egen risk, å trippelkolla med laddtabellen, å börja lågt o gå i små steg uppåt å yadiya blablabla å allt det där tjafset… med det obligatoriska svamlandet here we go bros!
De flesta som kör Vectans BA10 brukar hitta nån sweetspot i lägre registret o mindre pulver.
6" hjulpuffrorna säger de flesta att de hittat bästa möjliga med 2,40gn - 3,00gn (utom Håkan som är rekylrädd, vi brukar hinna markera innan hans bulor hinner fram å stansa pappen. Ladda på nu Håkan!!!)
Av vad våra kollegor delar med sig skulle det betyda att snittet ligger på cirkus 2,60 grains med de aktuella batcherna av Vectans pulver, dvs BA10.
Jag har själv droppat från 3,26gn till 2,62gn BA10 och ångrar inte uppgraderingen! :partying_face:

Ursäkta att det blev lite långt men jag behövde retas lite med Håkan för han spöade mig med 1 poäng i Mullvadens inomhuscup! haha

ett litet PS, batcherna av Vectans pulver varierar brinnhastigheten. Alla som handladdar här ser säkert varför det är värt att ha nånstans i bakhuvudet… (Själv har jag mycket plats så det är bra att fylla upp med sån här nfo)

1 gillning

Jag har inte testat den coatade varianten av 130gr men däremot så gick blyvarianten av 130gr bra för mig med 3,3 BA10 från 25 m och skottstol i min 686 6".
Jag började nog från 2,2 upp till 3,5 om jag kommer ihåg rätt, vid testtillfället för ett år sedan.
Och som Tobbe skriver, på egen risk.


Ser väldigt trevligt ut Fredrik! :grin:
Tack för din supertrevliga feedback!!!
/Tobbe a.k.a. Silverbullit

Är de någon som har tips vart man ska börja ifall man laddar med VV N320 ?

Skjuter 38spl i en s&w 686 6"
Och är sugen på att testa med dessa kulor men kan inte hitta ladd data med liknande kulor och krut?
Några tips?
Nån som provat med vv n320?

Hej!
Har provat detta… laddat med mellan 4,0 och 3,6 gn N320. till Tobbes 158 gn kulor
När jag försökte gå lägre än 3,6 så fick jag väldigt tydligt ojämn förbränning av krutet… så N320 lämpar sig sannolikt inte för mindre laddningar än så.

2 gillningar

Jag skulle börja runt 4,7gr och uppåt, jag ligger på 5,2 och några andra i klubben ligger runt 5,0-5,3gr

Hej, Kan bara intyga att 158gr och 130gr kulorna är bra, för PPC och annat använd BA10 bakom. från 2,6-3,4 ger bäst prec i vilken revolver som helst. 130gr fungerar även bra i 9x19 med BA9 1/2 bakom.

1 gillning