Min P210 5LS HFska få en ny kompis är det tänkt. Vill av någon anledning ha en 1911, bara för att… Det andra alternativet är en variant av CZ shadow 2, eller en TSO. Ska användas till fältskytte.
Sitter på flera amerikanska 1911 forum o är förvånad över vilka problem de verkar ha med att få grejerna att fungera som de ska. Precisionen verkar ofta var si så där, 8-10 cm spridning på 25 yards är betraktat som riktigt bra.
Ska man ha något som är en fungerande pistol med bra precision så måste man upp i 3-4000$ klassen, eller ännu högre.
Modellen har ju varit med i drygt 100 år o det är märkligt att den inte är en väl fungerande pistol med bra precision efter så här lång tid. Med tanke på att amerikanen använder sina vapen för självförsvar så tycker jag att det är märkligt att de inte väljer bort 1911…
En CZ fungerar ju direkt ur lådan utan problem o behöver sällan modifieras för att göra sitt jobb.
Är jag helt ute o cyklar i mina funderingar var det gäller ett väl fungerande vapen för mina syften…