Walther q5 SF

Hej!

Ska snart köpa min första pistol, erfarenheter av ovan, steel frame?
/Hofen

Jag har en sådan, mycket trevlig. Vill du ha en striker fired så är det svårt att hitta något bättre… riktigt bra trycke. Tyngden tar upp rekylen fint med :ok_hand:

Tjena!
Jag och grabben var och provade den hos Karl för ett tag sedan för vi var nyfikna på den och passade på att prova den när vi ändå skulle testa Walther GSP Expert .22.
Den har som Skantz säger ett riktigt bra trycke (är en del konkurrenter som behöver en runda till en vapensmed innan dom får ett lika fint trycke “out of box”) och en riktigt bra balans, det sista bla tack vare steel frame.
Jag har själv ingen ännu men när det blir dax för en “nia” så lär det nog all sannolikhet bli en Q5 SF men jag lutar mer åt Q5 Match SF Expert, för den skall ha ett ännu bättre trycke. :slight_smile:
Men det kan man ju byta till efteråt om man vill det.
Nu vet ju inte jag var du bor men jag skulle rekommendera dig att åka till Karl och prova.
/Leo

Tusen tack för återkoppling!

Lejon, tack för info, jag ska provskjuta hos Karl v31, blir spännande! Visste inte att tryckena skiljde mellan versionerna, trodde det bara var mag-brunn plus längre magasin?

Låter kanon!
Hälsa Kalle så gott från mig. :slightly_smiling_face:
Hälsningar,
Leo