Walther Q5 Black Ribbon

Jag säljer sveriges först sålda Q5 Black Ribbon. Den 29 juli 2020 hämtade jag den hos Karl Olsson.

Mitt IPSC-intresse höll i sig under ett år då jag enbart tränade och sköt tävlingar på klubbnivå inklusive IPSC-allsvenskan.
Jag har lyckats skjuta en 50-poäng på en precisionstävling så den presterar otroligt bra vad man än utsätter den för.

Nu behöver jag tyvärr skiljas från den här fantastiska pistolen eftersom jag snart har för många poäng i skåpet och behöver köpa andra vapen.

Skick: Normalt efter att ha skjutit max 1000 skott. Enda ”defekten” är små märken på varbygeln efter hölstret.

Påkostat:

Sprinco TSK Competition Trigger Spring Kit. Som du säkert redan vet levereras Black Ribbon med Walthers Dynamic Performance Trigger som ger ett otroligt distinkt trycke. Med det här fjäderkitet landar avtryckarvikten precis ovanför 1,36kg. Alltså helt perfekt för fält eller precision.

Jag har köpt ett originalgrepp för Q5 SF och epoxilimmat fast kiselkarbid på det. Det ger fantastiskt grepp utan att vara vasst. Originalgreppet i aluminium är i perfekt externt skick.

Det bakre siktet som följde med gick inte att justera till zero så jag har köpt till Q5 SF sikte och monteringsplatta som ersättning.

Naturligtvis har jag köpt ett fjärde originalmagasin också.

25500:-

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

1 gillning