Då faller det tillbaka på det jag skrivit tidigare. Teknik - en revolver kräver betydligt mer av skytten än en Unique med anatomisk-kolv som är inställd efter din hand. Jag har sett mängder med nybörjare/mindre erfarna skyttar som får kämpa för att kunna hålla ihop serierna när de håller i en revolver. Oftast kan de få till ett par bra träffar för att sen kasta ut någon på vitt. Problemet är att en revolver har inget naturligt sätt att få en kontinuerligt grepp (en pistol brukar bara vara ta så högt som möjligt och in med fingret med spetsen på avtryckaren), man kan ta ett högt grepp, lågt grepp, mellan grepp, mycket finger på avtryckaren för man skjuter en del DA, mindre med finger på avtryckaren, handen lite vriden för att nå fram osv osv. Allt det här påverkar hur rakt du kan dra avtryckaren bakåt för att få den perfekta avfyringen.
För mig när jag var ny så fick jag bättre ordning på serierna när jag skaffade en Houge gummikolv med fingerriller, då fick jag samma grepp varje gång och kunde se framsteg ganska fort. Men sen bytte jag till Nill-kolv som passar mig bättre.
Jag skjuter 60/40% revolver pistol och har skjutit flest 50p med 22-revolvern men ändå är mitt snitt högre med rympdpickan på totalen över åren.
Så hitta ditt grepp, sen är det bara å nöta så kommer snittet krypa uppåt. Räkna med att det tar några 1000 smäll innan du fått till det och muskelminnet sitter.