Vapenskåp Vorsteh V20

Hej
Jag har kommit över ett Vorsteh V20 vapenskåp. Skåpen tillverkades av Storuman industrier som sen blev Compia Storuman.
Eftersom skåpet nog är från mitten av 90-talet är det inte märkt Ss3492, men googlingar tyder på att det uppfyller motsvarande krav och det ska finnas en Pdf som Storuman hade på sin tidigare hemsida som styrker det.
Jag lyckas inte få tag på den och Compia verkar inte ha den kvar heller.

Är det någon som har en kopia att dela med sig av?

Det är ett fint skåp och jag skulle gärna vilja använda det till vad det är avsett för.

Har inte licenshandläggarna hos polisen en lista över vika de godkänner? Du kanske inte behöver märkningen eller pdf.

1 gillning

Kanske det, det är värt att kolla, tänkte inte ens på det. :slightly_smiling_face:
Tack för tipset!

Jag tittade på ett sånt skåp för ett par år sen (fanns också ett större) och vad jag vet var det klassat och godkänt.

https://byggkatalogen.byggtjanst.se/produkt/vardeforvaring/vorsteh-security-vapenskap-v20-v8-v4/94462

1 gillning

Jag jobbar på Compia och det finns uppgifter om skåpen.

//JonIMG_0866

4 gillningar

Hejsan Jon!
Fantastiskt ! Jag hade mailat till Compia tidigare, på någon infomail, men inte fått svar.

Finns det någon möjlighet att få köpa ett exemplar/kopia av dig?

Med vänlig hälsning /Daniel

Jag är osäker huruvida någon går igenom den mailen så det kanske är därför du inte fått något svar.

Det går fint, är just nu i Sthlm(volbeat) men är tillbaka i början på nästa vecka så bara att höra av sig.

Med vänlig hälsning, Jon

Hej! Jag befinner mig i samma sits. Finns det någon som har dessa papper som man kan få tag på? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Christer

PM:a mig din mailadress så ska jag se om jag inte kan skicka över det som hjälten Jon skickade till mig.
Det är ett slags produktblad där det står att V20 är godkända.

Ironiskt nog så gick mitt eget skåp i baklås för någon månad sen så jag fick tyvärr öppna det med “huvudnyckel” eftersom låssmeden skulle ha minst en njure i betalning. Köpte ett annat av känt märke med ungefär samma yttermått men det är inte alls lika rymligt. Vorsteh-skåpet var nästan bottenlöst så mycket man fick in i det.

Saknar det skåpet.

/Daniel

Vore mycket tacksam om du kunde göra det! Men det ska räcka med att lägga det i skåpet då? Vill minnas att det fanns ett ex antal papper att ladda ner från deras hemsida innan det blev ägarbyte. Jag ringde nämligen till Storuman innan jag köpte mitt skåp och frågade om det var godkänt. Då sa han att man kunde skriva ut det dom hade på hemsidan och lägga det i skåpet. Jag hade ingen skrivare då så jag skulle göra det senare. Kändes jäkligt skoj när man upptäckte att företaget blivit uppköpt. Annars så är det ett mycket bra och rymligt skåp. Jag lyckas inte hitta hur man skickar ett PM så jag skriver min adress här istället. s.christer@hotmail.com

Hur gick det? Fick ni tag på manualen? Skulle själv behöva en kopia av denna
Mvh

Seppo

Långskott till Kadabra och Yzzan om de fortfarande har kvar dokumenten och läser detta och skulle kunna skicka över dem?

Edit: Kom i kontakt med Compia som Storuman Industri heter numera och har fått alla certifikat mailade till mig.
Å andra sidan så kan jag maila dem till folk som behöver dem numera också. =)

Hej!

Jag är i samma situation, är spekulant på ett V8 till kompispris, men behöver kunna visa alla certifikat. Skulle jag kunna få dem jag med?

Tack på förhand!

Hej! Du råkar inte ha kvar dokumentet på mejlen som intygar att v20 skåp är klassade.

Hade nämligen behövt ett exemplar:)

Om du har tid,lust,orka och möjlighet så får du gärna skicka ett på min mejl.

Simonblomqvist1990@gmail.com

Hej! Du råkar inte ha möjlighet att skicka ett sådant papper till mig?

Mvh Simon
Simonblomqvist1990@gmail.com