Hej,
Försöka skapa mig en överblick över vilka vapengrupper som teoretiskt kan användas per skyttegren inom SPSF. Har jag fått till det i tabellen?
Hej,
Försöka skapa mig en överblick över vilka vapengrupper som teoretiskt kan användas per skyttegren inom SPSF. Har jag fått till det i tabellen?
A-vapen får användas i Magnumfält.
revolver går in i precision.
Tolkar det som att revolver kan gå in under B i precision men att den inte klassas som R då. Men kanske har fel…
Går även in som C i precision, men det klassas inte som R.
Vet inte riktigt hur du tänkt lägga upp vapengruppen.
R och m vapen går även in som b vapen, om de inte är modifierade för speciell m gren. Handlar bara om ammo val. Dvs du kan skjuta special i både .357 och .44 magnumvapen.
Om du inte har ett specialbyggt m vapen går även det av samma anledning in som r vapen.
Börjar känna att det behövs en doktorsexamen i SPSF regelverk för att få ihop det här… 
Inom SPSF magnumskytte så finns nio vapengrupper - M1-M9.
Nån examen behövs inte - bara läsa SPSF skjuthandbok så står allt där…
ja asså, man gör det mer komplicerat för sig själv än vad det är.
Ser du ett vapen du gillar? Är piplängden över 6" (6.5 för 44) eller vikten över 1400?
Om inte, köp…
Är det revolver går den under R eller B beroende på om du skjuter fält eller precision.
Sen får man inte glömma att PPC även går under nationellt och där har du fler vapengrupper så du kan med enkelhet fylla hela skåpetet (10 enhandsvapen) med bara grova pistoler.
Jag “drabbades” lite av detta häromdagen när jag sköt precision med en revolver och försökte registrera det i Shotlytic. Revolvern är inlagd som vgr R i programmet men som flera har konstaterat så borde den ha registrerats som vgr B när jag sköt på bana. På samma sätt är det som alla vet möjligt att skjuta med sin A-pang i vgr B, inte helt ovanligt att folk gör det till och med på tävling.
Eftersom jag inte kör apple vet jag inte hur det är upplagt i programmet men borde det inte vara så enkelt att man väljer vgr och vapen (kan ha fel).
Nationellt A pistol 1
Fält B revolver 2
Fält C pistol 2
Enklast är kanske om jag lägger till så att skytten själv får välja vilka vapengrupper varje inlagd pistol tillhör.
Då hade du i detta fall exempelvis kryssat i att den är både B och R vilket möjliggjort att du kunnat använda den vid precision som B.
Nu börjar det närma sig med flera vapengrupper per vapen. Känns det här rätt som en initial release?
Det finns som sagt ingen vapengrupp M. Det finns M1-M9.