Frågan är kanske också vilken budget du har!?
Har du mycket pengar så är ju Korth och Manurhin två tänkbara val…
Jag var själv i motsvarande situation i våras - och var inne på att köpa en Python men slumpen gjorde att det blev en gammal Smith & Wesson “.357 magnum” (senare fick den modellnamnet M/27 och den tekniskt likadana men lite enklare i finish: M/28 “Higway Patrol Man”). Den lär hålla även för många magnumskott - det är samma stomme som i t ex. M/29 .44 magnum! Ingångskonan på pipan är rejält tilltagen och har nästan löjligt tjockt gods - så den lär inte spricka i första taget heller.
Jag trodde innan jag testade den att den skulle vara för stor för mina relativt korta fingrar, men faktum är att även om N-stommenär större och tyngre än K- och L-stommen, så känns den mycket bättre i handen och framförallt mycket bättre balanserad. På något konstigt sätt hamnar handen mer rätt ergonomiskt för mig när jag greppar min revolver, jämfört med L-stommen.
Hade en m/14-2 tidigare och trivdes bra med den. K-stommen känns bättre balanserad än L-stommen (som en del Amerikanska entusiaster anser vara en “onödig stomme” då K och N finns) fast på ett annat sätt - då den är mer smäcker. Men ska man skjuta magnuladdat påstås det att K-stommen är lite för klen för att hålla för många hårda laddningar.
Provade en skyttekamrats 686:a och vi sköt lite magnuladdad ammo - hans revolver var nästan obehaglig i rekylupptaget jämfört med min N-stomme, som tog rekylen mycket bättre med exakt samma ammo.
Hade även en Manurhin MR32 men den sålde jag då jag tyckte att den var lite “tråkig” att skjuta med. Fick aldrig det där fåniga leendet på läpparna när jag sköt, som jag vill ha med en “snurrepang”! 
Så en M/27 / M/28 (eller M/627) kan kanske vara något du bör prova innan du bestämmer dig…
Mvh
Johan B