Vad använder ni för luftvapen?

De flesta av oss krutskyttar, skjuter även luft ofta för att få mängdträningen. Och även när väderleken lämnar allt övrigt att önska, så är ofta luftskyttet mer tillgängligt då det uteslutande sker inomhus.

Jag är mest nyfiken på vad ni har för luftpistoler/luftgevär. För egen del har jag en Walther LP400 som jag älskar och oftast skjuter ordentligt tätt med.

Feinwerkbau 102. Jag har inte plats eller ork för pumpar/kompressorer. Dessutom en tredjedel av priset jämfört med pickan på bilden.

2 gillningar

Morini cm162 mi feinwerkbau mod 65 och 300s

1 gillning

Steyr lp50 compact och en feinwerkbau mod 65

1 gillning

FWB 65, Hämmerli CO2 och FB Record.
Slutresultatet lika illa oavsett vilken jag använder :nerd_face:



1 gillning

…eller lika bra! Haha…

Jag har en Feinwerkbau P44 som är riktigt fin. Det är ju ganska dyrt med en bra luftpicka, men det känns som mängdträningen är ovärderlig. Det känns som jag bara har mig själv att “skylla” om det går dåligt, att jag liksom inte kan lägga något på vapnet.

1 gillning

Steyr LP10, helt magisk picka som aldrig svikit mig under de 8 år jag ägt och använt den :grinning:

1 gillning

En riktig luftpistol kostar 999 kr på Jula och kommer med kulor och tavlor… :grinning:
Skämt åsido. Med dagens ammo och tändhattspriser så är det kanske lika bra att börja snegla på nåt vettigt i luftvapendjungeln för att öva billigare.

1 gillning