Uberti 1858 Carbine .44 slaglås

• Pris/Anbud: 1000:-
  • Finns i Västernorrland, kan skickas via Posten Värde, delad försändelse (köparen står för frakten).
  • Produktbeskrivning: Ubertis modell av Remington 1858 Carbine.
    Dvs den har samma mekanism som 1858 revolvern men greppstommen är formad för gevärskolv.
    Annars likadan som revolvern rent mekaniskt.
    Den är ritkigt kul att skjuta med! Men står numera mest, därav försäljning.
  • Skick/antal skott skjutna: Runt 100 kanske, jag är första ägaren. I mycket bra skick alltså.
    Jag har licens på målskjutning, den klassas som gevär, och drabbas därför inte av 5-års tidsbegränsning!
    Uberti1858Carbine

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

Hej, finns den kvar å vad går den in i för klass? Inom sssf då menar jag? Jag finns i Hudiksvall så kan gärna komma å kolla på den.

Hej!
Den finns kvar.
Osäker på klass, men den är riktig repro av original vapen före 1890.
Om man stoppar in en 45LC cylinder (konversion) så går den definitivt in i Remington Match bakladdat.
Jag har en Kirst Konverter 45LC som passar den (måste passas in något), den kräver separat licens,
kan säljas med för en tusenlapp.
Dessa fanns original med konvertering, så det är också tidstroget.
Se mer info under: https://www.remingtonsociety.org/a-study-of-remington-revolving-rifles/

Då gör jag så att jag kontaktar dig när jag e hemma hos morsan nästa gång :slight_smile: min epost e marcusharen@gmail.com. Den verkar mest kul men de måste ju motiveras å jag e sugen på en winchester bygel i 44-40 med så det blir ju svartkrutsskytt av mig med tidsnog. Jag skjuter för Forsa PK å innehar kortet. Du kan ju skicka ett nummer på epost så hör jag av mig.