Två A-pangar, problem att söka på en tredje?!?

Har i dagsläget en A-pang för precision samt en A-pang som jag inom kort skickar in licensansökan på, förmodligen på mil.snabb. När denna andra A-pang gått igenom har jag en tredje A-pang på g, tänkte söka den på fält. Kan farbror blå han synpunkter på detta eller rentav avslå? Jag förstår ju att jag måste kunna motivera mitt behov vid ev. frågor från farbror blå. Men finns det något annat formellt som kan vara underlag för avslag?? Vad gäller poäng i garderoben är det ingen problem.

En annan fråga, om jag skulle vilja ändra skyttegren för ett av mina A-vapen från x till y, går det? Eller bör man av någon anledning avstå? Licensen gäller i ytterligare 3 år för aktuell A-pang som jag vill ända skyttegren på.

Licensen är inte knuten till specifik skyttegren, du kan använda samma vapen till olika ändamål.
Däremot måste du styrka behovet när du ansöker om fler vapen i samma grupp.

Det där är en sak jag funderat på. Om vi låtsas att jag skjuter precision, milsnabb och fält. Hur styrker jag behovet för ytterligare en 9mm om jag redan har en med 5" och ställbart sikte? Den går ju utomordentligt att skjuta alla dessa grenar med. Hur kan jag motivera att jag endast vill skjuta milsnabb med min befintliga och behöver en ny till fält?

Rent teoretiskt tänker jag att de skulle kunna neka licensansökan med hänvisning till att det finns licens på en pistol som uppfyller kraven för alla dessa grenar. Vad gäller där egentligen? Kan man söka på 3 st 9mm utan problem med hänvisning att man vill ha en per gren?

Jag har 3st en för precision en för fält och en för a1.
Det är ju klubben som utfärdar föreningsintyget och egentligen dom som styrker ditt behov sen kan ju handläggaren tycka annorlunda

Man man hänvisa till att det inte alltid är rimligt att hålla på och skruva på siktet (något som också lyfts i fapen som rimligt).

Mvh

/Han som gick ett helt fält sm med banställt.

1 gillning

Det ska inte vara problem om du motiverar i vilka grenar du ska använda dom i.
Har själv 5st 9x19
A1
A2
A3
Fält
Magnum Prec

A1, A2 o A3 vad är det för grenar?

A1 är militära utan ställbara riktmedel
A2 är polisens utan ställbara riktmedel
A3 är alla andra som inte platsar i A1&A2 gruppen.
Står utförligt vilka som är tillåtna i kategorin A1&A2 i skjuthandboken.

Hur många A-pangar är det realistiskt att inneha om man skjuter Nationellt?

Tre är väl ett udda och bra svar på det… ?
Beror väl på vad man prioriterar för egenskaper på sina vapen