På jakt efter Apex eller annat trycke, tex HBI till CZ p10.
Tips: Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader
Jag använder denna och är riktigt nöjd. Svårt att få tag på HBI Apex m.m. Men denna säljs från Tjeckien och gick fort att få hem den. Tog bara några dagar för mig.
Det följer även med en striker spring så trycket hamnar på ca 1.6kg inte optimalt men fungerar ändå riktigt bra. Sen kan du tydligen ta fjädrar från glock för att få den ännu lättare m.m.
Ergon avtryckaren är rätt najs. men hade föreslagit att du försöker få tag i overwatch kit med striker också. tefloncoating som hjälper avtrycker lite extra.
Ska man göra något med trycket på en p10 så är det att polera delarna och byta slagstiftet till ett lättare.
Ett rakt trycke i metall gör känslan bättre men kommer inte förändra själva tryckesvikten.
1.6kg får man inte till utan att göra pistolen opålitlig, man kan sätta starkare (ja starkare) avtryckarfjäder men då riskerar man få problem med resetten och dingusen då den fjädern ska balansera avtryckarens återställning.
Jag har -15% slagstiftsfjäder (man får räkna med att få klick nångång om man kör handladdat och har otur med få tändhattsdjupet rätt, men om man kontrollerar varje patron innan tävling så ska man inte få problem. Orginalfjädern klarar av o slå det mesta som bara pickan stänger på), samt polerat avtryckarlänken och ytorna där den tar emot. Finns videos.
Beläggningen CZ kör på vapnet används överallt och innan dom ytorna är innötta eller polerade så får man ett ganska krashit avtryck.
Det går dock aldrig att få ett 1911 tryck med P-10, då du måste arbeta mot slagstiftet vid avfyrningen så du kommer ha en tråkig släpig känsla och om man inte tränar på avfyrningen ordentligt så riskerar man hamna på väggen o sen så drar pickan iväg o skottet med det.
Edit:
Apex o overwatch hjälper en hel del med trycket. Har inte testat Apex, man måste kolla så man har rätt version av avtryckarlänk för att den ska fungera.