Tips inför försäljning mottages tacksamt

Hej på er,

Jag ska för första gången sälja två av mina vapen, en Baikal IJ 35 .22 och en CZ SP01 Shadow 9 mm. Båda är i bra skick, Shadow köpte jag ny och den är sparsamt använd.

Eftersom jag är ny på detta skulle jag bli glad för era tips och erfarenheter kring att sälja. Lite av det jag funderar på: Säljer ni helst till privatpersoner för att få bättre betalt? Upplever ni det som krångligt på något sätt? Är det något man särskilt ska tänka på? Vad skulle man kunna få för dessa två vapen?

Tack tack :wink:

Baikalen är en slitvarg som trots det “ryska smidet” skjuter bra men betingar inget högt pris på begagnatmarknaden. På vapen auktion är utropspriset runt 500:- och en handlare tar knappast in den i inbyte.
CZ:n är lättare att sälja och torde ge ett bättre pris privat än hos handlare. Är den i bra skick har den ett värde mellan 5-7 500 :-
Oftast brukar affären gå snabbare om man säljer till handlare men till ett lägre pris.

Jag kan vara intresserad av din Baijkal om priset är ok , skall ha till dottern som inte vet om hon vill fortsätta !

Tack så mycket för ditt svar!

Hej! Jag köpte den för 4300 för några år sedan och har tänkt att lägga ut den på annons snart för 2500. Hör av dig på meddelande om du ska ha den.
Den har varit kanon för mig som har lite mindre händer :slight_smile:

hur e skicket ? bilder ?

Hej! Sent svar här! Den är i bra bruksskick. Är du intresserad kan jag skicka dig bilder :slight_smile: