Targetscan eller andra appar för att logga resultat

Är det någon av er som provat Targetscan eller någon annan app för att logga resultat på träning? Vad tycker ni, är apparna värda pengarna? Någon som funkar bättre än någon annan?
Alltså appar i telefonen där man tar bild på tavlan och så ser den skotthålen, registrerar dem, räknar resultat och sparar det i en logg.

1 gillning

Jag har använt Targetscan i 5 år. Är mycket nöjd med den. Lite mek innan man kommer igång, men sedan fungerar den väldigt bra. Rekommenderas

1 gillning

Använder också TargetScan och är mycket nöjd så långt. Luftpistolstavlor funkar utmärkt utmärkt att skanna när man lägger dem på ett vitt papper. Funkar mindre bra när man inte lägger tavlorna på ett vitt underlag. När jag skjuter krut på bana med taveltransportör brukar jag klicka ut träffarna manuellt.

Jag håller med tidigare. Tycker Targetscan funkar bra. Lite pilligt att placera ut träffarna själv men det kommer man in i snabbt. Värt att notera är att den inte har någon automatisk backup eller moln-synk. Har själv råkat ut för att bli av med mycket träningsdata pga havererad telefon.

Appen söker ju kontrasterna på tavlan så 22 kan ibland vara lite knepigt.
Men tar man bilden är det bara att lägga fingret på träffen.
Appen visar även din träffbild på ett bra sätt. så man ser exakt hur man har skjutit sin serie.

Tack!
Då kanske jag ska prova.
Hittade också två svenska appar, en som heter Prick och så Shootstats.
Någon som provat dem?

Svarar själv här vad gäller den svenska appen Prick. Testade den idag.
Bra: lätt markera skotten manuellt. Bra statistik.
Dåligt: Hälften av gången lyckades den inte spara bilden på tavlan ordentligt, den verkar beskära konstigt och ta himlen istället för tavlan. Fick ta om bild nästan varje gång. Kände inte igen skotthål automatiskt en enda gång. Den kanske inte ens har den funktionen. Men hade å andra sidan inte räknat med det, svårt se .22-hål i det svarta på en välanvänd tavla.

Summering: Bildstrulet gjorde att jag kröp till korset och köpte Scan Target för 229 kronor istället. Ska försöka prova den appen i morgon.

@waterglobe: Återkoppla gärna hur du upplever att den funkar. Är själv intresserad av något liknande.

Tack på förhand!

/ Femetta

Det var inga problem att ta bilder med Target Scan, så där funkar den appen mycket bättre.

Däremot lägger den skotthål där det inte finns. Då måste man först ta bort dem innan man manuellt kan lägga in de korrekta. Lite bökigt men går. Hade varit skönt att kunna stänga av appens försök att markera skotthål eftersom det sällan funkar men det har jag inte hittat.

Så man markerar själv skotten varje gång och kan spara bilderna i appen likt en dagbok. Finns det möjlighet att jämföra enkelt med poäng och statistik över t.ex året?

Har ju bara använt appen en gång, men ja, det verkar som att den samlar resultaten och sparar träffbilden för varje serie. Inte själva fotografiet, utan en illustration av tavlan och var skotten satt samt dat kring det, medelträffpunkt, total träffbild, hur många mm man ska flytta siktet i höjd och sida utifrån just den serien.
Det finns också en statistiksektion där det verkar som man kan få en översikt över tid för resultat, träffbild och var det ligger i höjd och sida i förhållande till mitt i.