Hej!
Efter några år med rätt så framgångsrika resultat vid Nationellt precissionsskytte så har jag börjat uppleva lite utmaningar med synen. Är sedan barnsben närsynt vilket korrigerats med står framgång med hjälp av kontaktlinser. Har haft mycket god syn på både nära håll och på avstånd. Det som börjat hända det senaste året är att ålderssyntheten börjat göra kraftigt antåg och med det även ett tillkommande brytningsfel.
Tidigare såg jag riktmedel mycket skarpt och jag hade så pass bra skärpdjup att jag såg målet endast lite suddigt. Numera så ser jag inget skarpt. Har provat med nya linser. Har även provat med lite olika styrkor avseende olika glassögon men hittar inget som fungerar. Jag har nu börjat överväga ögonoperation, närmare bestämmt ett korrigerande linsbyte där den ålderssvaga linsen i ögat byts ut mot en ny och det samtidigt sker en korrigering av alla andra synfel.
Jag är nyfiken att höra ifall det är någon i forumet som provat på detta, eller känner någon som provat detta och kan ge mig en bra uppfattning om hur det fungerar med avseende på precissionsskytte.