Tanfoglio Limited Custom Extreme, kaliber 40 S&W

Tanfoglio Limited Custom Extreme, kaliber 40 S&W i mycket gott skick.

Piplängd 5 tum/125 mm.
Sikte ställbart i höjd och sida.
4 magasin (15 skott).
Slagfjäder som klarar kravet på avtrycksvikt för A-vapen monterad. Lättare fjäder för IPSC medföljer.
5 extra rekylfjädrar i olika styrka medföljer.

Finns i Strängnäs söder om Stockholm.
Prisidé 11 000:-

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

Intresserad. Hur gammal är den och hur många skott har den gått?

Finns det rigg till den?
Finns tumhylla?

Ska ha den i IPSC standard är d tänkt.

Tillhör GPK Gävle
IPSC nr: 5785

Hej

Jag är andra ägaren på den men enligt uppgift så ska den ha gått ungefär 1000 skott. Jag tänkte att den skulle ersätta mina spruckna Neuhausen och jag tyckte att en ny CZ eller Tanfoglio blev för dyr. Nu har jag fått den lagad och eftersom jag har en gammal licens utan tidsbegränsning på 5 år på den så väljer jag att fortsätta med den. Eftersom jag skjuter mest fältskjutning så passar en 9 mm bättre med god tillgång på ammunition och hylsor.

Mekaniskt är den väldigt tät, det finns lite märken efter hölstret och runt öppningen där hylsorna slagit i men det är sånt som det alltid blir.

Jag har ett nytt Ghost Thunder-hölster och cirka 800 engångsskjutna hylsor som vi göra affär på också om du är intresserad. Ingen tumhylla tyvärr men det finns säkert hos generalagenten F K Sport.

Hölstret kan du se på fksport.se/sv/ghost/sport/ghost-thunder-holster.

Jag skickar med några närbilder så du kan se skicket…

Du kan maila mig på davva30@hotmail.com så kan vi ta kontaktuppgifter där​:blush::+1: