STP Sparta 6" VS BUL Target 6"

Någon här som har erfarenhet av någon av pistolerna? Att någon ska ha erfarenhet av båda är väll att hoppas på för mycket antar jag… :smirk: All input är välkommen! Något som talar för eller emot resp. pistol, vilken som ev. är att föredra framför den andra osv. Har tyvärr inte möjlighet att prova båda.

Notera att det är den BUL som var med i tidningen Nationellt pistolskytte för något år sedan(Target 6) som avses, inte den nya varianten/modellen som nu heter BUL Hunter 6.

följer har tittat på samma

Jag tittade på BUL och STP men 5" och valde till slut STP. Mest för att jag hade möjlighet att åka och provskjuta hos Ohlsson Tuning.

Är jättenöjd med min Sparta 5" 9mm. Skjuter bra i både fält och precision och jag har aldrig haft några vapenfel på dom 800 kulor jag matat den med hittills. Jag har dock bytt tumsäkringen till en från Wilson Combat. Jag är vänsterhänt och den som sitter original på STP Sparta flexar och kändes allmänt dålig på högersidan.

Jag köpte för ett gäng veckor sedan en beg. BUL Target 6. Mycket fin pistol som hittills överträffat förväntningarna. Bara skjutit fält med den än så länge vilket fungerat fint. Gillar balansen, riktmedlen och trycket är riktigt fint. Sitter Houge gummigrepp på som passar mig utmärkt.

Provsköt(precision)tidigare en STP Sparta 5. Om man inte prompt ska ha en pistol med 6"-pipa tror jag det är svårt att slå pang för pengarna på denna. Känns riktigt, riktigt bra vad gäller kvalité, finish, trycke, riktmedel och balans.