STI Apeiro .40 S&W

Ska sälja min fina STI Apeiro i kaliber .40 S&W, en av de sista STI-pistolerna med Schuemann Island Bull Barrel pipa.

Pistolen har gått ca 3000 skott sen jag köpte den ny 2015. Den är i mycket fint skick.

Pistolen är anpassad för IPSC Standard klassen, och har magbrunn, förstorad magasinspärr samt tumhylla. Den går ner i IPSC Standard lådan.

Trycket klarar 1360 gram, så det även går att skjuta nationellt i vapengrupp A. Det följer med ett extra fjäderblad, om man vill laborera med lättare trycke för IPSC.

Jag har satt dit ett annat sikte med avfasade kanter och som har två vita pluppar bredvid siktskåran. Originalsiktet följer med.

Det följer med 4 st STI original 126 mm magasin samt 2 st SPS 126 mm magasin. Det går i 17 skott i varje magasin, några går att få i 18 skott. I originalmagasinen har jag bytt till Wolff fjädrar och patronföljare.

Skickar även med 4st DAA +1 magbottnar i aluminium, men med dem på maggen går inte pistolen ned i IPSC-lådan.

Det följer med en STI original hård väska och en original mjuk väska.

Handladdar du kan jag skicka med ca 3500 tomhylsor i kaliber .40 S&W. Har även runt 1000 st 180 grain Frontier TC-kulor jag kan skicka med. Har även lika mycket tändhattar och ett par kilo Vihtavouri n340 krut jag kan skicka med.

Pris: Kom med bud för allt.








Tänker även sälja en Dillon XL-650 laddpress, med verktyg för kaliber .40 S&W, men det lägger jag i en separat annons.


Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.