Steyr LP50 Compact?

Funderar lite på en Steyr LP50 Compact (vanlig eller RF) för att träna fältskytte med. Ni som har en:

  • Är trycket så dåligt som en del skriver? Så illa kan det väl ändå inte vara?

  • Hur är den om man har små händer? Läste nånstans om nån som hade svårt att nå fram till avtryckaren på ett vettigt sätt.

  • PCP smäller ju en del, det vet jag. Lever den om för mycket för att använda utomhus i trädgården i ett villaområde (under ordnade former förstås)?

  • Är en vanlig Compact tystare än en RF (som ju verkar ha lite mer fart)?

  • Andra tankar eller tips?

Min uppfattning är att trycket är bra men inte riktigt lika fantastiskt som på de bästa enskottarna.
Jag har små händer med ett kort avtryckarfinger och använder en kolv i storlek “small” vilket fungerar bra med mina händer, sedan går det att slipa på kolven för ytterligare anpassning…
Siktlinjen är lite kortare och vikten lite lägre än de flesta enskottspistolerna vilket en del tycker är en nackdel och andra en fördel men det gäller ju alla kompakt-modeller oavsett fabrikat.
Skjuter du utomhus ser jag inte att ljudnivån skulle kunna vara ett problem, hörselskydd för skytten men ljudnivån avtar med kvadraten på avståndet så står du 4 meter bort är ljudet endast en 16-del mot om man står 1 meter från pistolen.
Inomhus är en annan sak om man har djur eller små barn i närheten.

RF-modellen vet jag tyvärr inget om.

Se bara upp med var kulorna hamnar om det blir en rikoschett eller snedskott!

Tack för värdefull info!