Springfield Armory 1911 Trophy Match - SÅLD!

Singlestack 1911 i 45 acp, sex tums bullbarrel. Den saknar alltså pipbussning och är väldigt tight. Den passar utmärkt i nationella skyttets vapengrupp A. Ett magasin, inga andra tillbehör.

Pris 8000kr. VAPNET ÄR SÅLT!

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

2 gillningar

AAaahhhh! Vill ha…!!!

Köp den vet ja :slightly_smiling_face:
Kommer du till Kristinehamn imorgon?

Om det vore så enkelt… vi har KM hemma och hemortens så det blir ingen resa tyvärr. Men vi ses väl om en månad?

1 gillning

Förstår inte riktigt, tycker folk i allmänhet att priset är för högt? Ge ett vettigt bud på pm i så fall.

Om jag ska säga nåt så tror jag att det är kalibern som inte passar.
Det finns ingen fördel även om det är urmodern av kalibrar plus att den är dyrare än 9mm även om du laddar själv.

Skrivit ett PM.
mvh Michael

Hade jag inte redan haft en 1911:a i .45ACP, skulle jag vara köpsugen! :wink:

Fördelen med kalibern är att du får större kulhål = kan vara en hel del träffar som får den högre valören i tavlan/träffar tavlan i stället för bom, jämfört med en klenare kaliber som t ex. 9mm Luger.

Sedan finns det givetvis nackdelar också med kalibern som högre (men “mjukare”/långsammare) rekyl och det faktum att man bör ha ett fett ammunitionskonto om man inte vill ladda själv (och kanske även gjuta egna kulor). Sedan är hylsorna alltid ett litet gissel - kan vara svårt att hitta engångsskjuna sådana till rimliga priser nuförtiden, så man plockar gärna upp så många man bara kan efter skyttet… :confused:

Mvh
Johan B