Priser (uppdaterad 2024-11-02):
Komplett hölster med hölster, propp, adapter, bältes-clip, signatur och flagga: 1850 kr.
Komplett hölster med hölster, propp, adapter, bältes-clip: 1650 kr.
Specialfärger (Svenska flaggans blå-gul-blå kanske?) 200 kr.
För exklusivare material med kolfiber, nylon etc. etc: Fråga.
Skicka ett direktmeddelande med årsmodell före eller efter 2006, höger eller vänster, signatur, namn, adress, telefon och e-mail. Jag kan skicka med Postnords spårbara frakt.
Det saknas ju idag modellspecifika hölster för moderna 22:or. Jag har designat ett hölster för Pardini SP22. Som jag är väldigt nöjd med. Det bör passa även HP32 (utan magasin):
Med signatur och flagga:
Utan signatur och flagga:
Det är en låsklack som håller vapnet på plats via varbygeln. Man måste trycka på låspaddeln för att ta vapnet ur hölstret, men en fjäder låser låser när man satt pistolen på plats. Låset är konstruerat så det inte kan komma i närheten av avtryckaren. Det är en väldigt bra passform och vapnet sitter otroligt bra och stadigt på plats med minimalt glapp. Jag har lagt MÅNGA timmar på konstruktionen i CAD.
Det är 3D-printat på en modern printer med en relativt ny plast (PETG-HF) som är väldigt tålig och ändamålsenlig, men jag har möjligheter att använda i princip alla material som finns på marknaden, t.ex. nylon med kolfiber och liknande.
För att fästa i bältet finns lite olika alternativ. Det är 38 mm. mellan skruvhålen vilket gör att man kan använda de flesta förekommande “system”, Safariland QLS, Blade-tech Tek-Lok, MHA gaffel. etc. etc. Jag kan även göra speciallösningar om någon önskar. Jag levererar med ett Tek-Lok liknande bältes-clip i nylon.
Jag använder värmepressade mässingsgängor för M4 och har dessa även för 8/32" som t.ex. Safariland använder om man vill använda Safarilands QLS-system och tillhörande skruv.
Jag har satt en magnet i bakkant på hölstret och en matchande magnet i säkerhetsproppen så man slipper leta efter den i djupa fickor (alternativt på marken…) efter patron ur.
Propp med magnet:
Här är lite olika alternativ vad gäller infästning och färger. Jag tycker själv att det “Italienska” är riktigt snyggt för en Italiensk racer
Italienska färger på en MHA-gaffel med Tek-Lok som bälstesfäste:
Uppdatering 1: VIKTIGT! Om du har en SP22 som är tillverkad FÖRE 2006, så behöver du en specialversion. Säg till vid beställning så du får rätt. Det skiljer 1.5 mm på ett ställe på stomme. Titta på det lilla hålet direkt ovanför avtryckaren så ser man att det på en pre-2006 (den vänstra) inte finns något mellanrum mot den övre delen av stommen.
Uppdatering 2: VIKTIGT! Vissa Rink-kolvar kan vara lite överdimensionerade. Jag tror det beror lite på vem som gjort slutputsningen på kolven. Det är verkligen inga exakta mått man använder. Har du en med ett utskick vid nederkant på varbygeln så kan du med gott samvete putsa av det med en fil och lite sandpapper så det passar med hölstret. Här ett exempel med två Large-kolvar, originalkolv till höger. Notera att den ena sticker ut 2-3 millimeter längre.