Nu är guldmärket bärgat och föreningsintyget klart, så det är dags att ge mig ut i djungeln och leta efter min första egna pistol.
Jag har snöat in mig på antingen Morini CM 22 eller Benelli MP90 WC, men skulle möjligen kunna låta mig övertalas gällande Feinwerkbau AW93, så finns det möjligen någon av dessa till salu där ute i ladorna?
Fanns en hel del annat trevligt med så råder dig att ta en kik. Går att göra fynd om man har tur. Vissa gånger trycks priserna upp när alla är köp tokiga men det är rätt skoj
Som speeedo skrev så är där mycket skoj just nu. Tänk bara på deras 25% påslag och MINST 1100kr i frakt.
Vissa vapen går ju nästan för nypris…
Ja det är det som är ganska fascinerande. Köper ju hellre ett nytt vapen än 1000kr billigare begagnat.
Sen har väl jag fördelen med att bo relativt nära så jag slipper frakten de gånger jag köpt något. Det var dock roligare när den fysiska auktionen hölls på Clarion hotell. Om jag inte minns fel.
Har man lite flyt och prickar rätt så kan man ju få en modell som någon modifierat kolven på. Dessa brukar inte vara de mest eftertraktade men man får ta i beaktande vad en ny kolv kostar men kan således bli billigare. Tycker dock generellt att priserna ökat sedan de började sammarbete med auctionet