Söker skyttar och klubbar att testa

Hej! Jag håller på att bygga en ”webapp” som heter Lognorma. Började på fritiden för att hjälpa min förening. Det är ett administrationssystem för pistolskytteklubbar, med en gratis del för enskilda skyttar. Https://lognorma.app

Gratis för enskilda skyttar - kommer alltid att vara.

Funkar på mobil, dator, padda. Dvs inga appar som man måste hålla koll på.

Tanken är enkel: allt om ditt skytte på ett och samma ställe. Som skytt loggar du resultat, ser din poängutveckling över tid och håller koll på din märkesnivå och altivitet. Som klubb får styrelsen och skjutledaren koll på protokoll, medlemmar och aktivitet — utan pappershögar. Har en skjutledare intygat ett protokoll mailas en pdf direkt till klubb-mailen.
Några saker som finns i dag:
• Resultatlogg och statistik per skytt
• Live-protokoll (om med i klubb) när du är inloggad, logga detaljerna som din egen loggbok.
• Digitalt protokoll och medlemsregister för klubben, speglas i egna statistiken.

• Anslagstavla och kalender.
• Aktivitetskoll — både egna träningar eller protokollförda inom klubben.

Skriv modell/smeknamn på ett vapen och ange kaliber så hänger statistiken med. Behöver inte använda riktiga namn när du registrerar. Den stöder pseudoanonymisering av medlemmar för klubbar för att ytterligare öka säkerheten.

Gratis för enskilda skyttar. För klubben finns ett administratörsläge med det lite tyngre verktygen.
Nu söker jag ett par klubbar som vill testa (gratis såklart) under några månader i lugn och ro. Jag vill se hur det funkar i verkliga sammanhang och är tacksam för feedback längs vägen!

Är ni nyfikna testa direkt på https://lognorma.app. Jag kan inte alla grenar så är du aktiv inom någon och har synpunkter så hör gärna av dig så jag kan förbättra den hela tiden.

Christian

4 gillningar

Hur pass säker är servern?
Använd ev fejknamn för att inte namn och vapengarderob ska komma ut på nätet

Hej! Ja allt ligger i Sthlm, jag har skrivit om RLS och allt annat i dokumenten som är publicerade på sidan. Servar i Sthlm med fallback EU/EES.

Ja att skriva påhittade namn både för dig och om du vill lägga in något vapen så går det utmärkt att skriva ”Bettan” eller bara nummer/modell etc. Jag uppmanar till pseudonymisering. Fullt möjligt för klubbar att ange tex medlemsnummer och ett skyttesmeknamn i systemet. På så sätt ligger bara vetskapen i klubbens medlemsregister utanför systemet.

Kaliber är bra att fylla i så kopplas all statistik och du får detaljerad information om ”Bettan”. Är du med i en klubb kopplas ”Bettan” där också och du får fin historik för aktivitetskraven och annat.

Om du nu marknadsför en produkt hoppas jag också att du förstår att du bör stötta forumet med sponsring.

Det har jag gjort med min egen plånbok och mina intentioner är att underlätta för klubbar (och det är gratis för enskilda skyttar som vill använda den). Blir det något som bär kostnader så är det klart att man bidrar till forumet även i den egenskapen.

1 gillning