Söka på min tredje 22lr

Jag har i dagsläget två st 22lr som jag skjuter aktivt med båda två. Älskar dom båda två. Men skulle gärna vilja ha en till. Har en 9mm sig sauer p320 som jag tränar mycket ipsc skytte med. Och som alla vet är 9mm lite dyrare än 22lr. Så tänkte köpa en sig sauer p322 för att få övningen med skjutet och magbytte till en betydligt billigare peng. Går det att få licens på ännu en eller måste jag skiljas ifrån någon av mina andra två?

Någon som har tre st och vad sökte du på isåfall

//Rolle

Vad är de befintiliga 2 för nått och vad skjuter du med dem?

Det finns väl ett tiotal olika grenar som man kan skjuta med .22’a, så det borde ju inte vara problem att motivera en till.
Med det sagt är torrträning förmodligen det bästa komplementet till 9’an. Jag har skaffat .22’a till de flesta grenar där jag skjutit grovt, men alltid kommit tillbaka till torrträningen. För magbyten är torrträning med partider väldigt bra, men man måste vara disciplinerad.

Skjuter precision med min s&w 617 och fält med min unique 69.

Då skall det inte vara några problem att motivera en pistol till om du skjuter fält, sportskytte och militär snabbmatch… Är du bara ordentligt aktiv i de grenar du skjuter, så kan du påvisa ett behov.

Instämmer med @Bull. Se bara till att styrka aktivitet på de andra och behov för den nya inom ytterligare en gren.

Lycka till!

/ Femetta

Skakar liv i den här tråden igen

Blev det en p322?
Är själv sugen på en, men hört allt från att pipan blyar igen till att avtryckaren är skit, samtidigt som andra påstår motsatsen. YouTube känns inte som en säker källa så undrade om du hade något utlåtande?

/G

Där var väl ett test i senaste tidningen från det nationella? Där dom poängterade att avtryckaren inte var optimal osv, har jag för mig iaf. Som vanligt när det gäller tjänstevapen i kaliber 22 :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Får återkomma om blyavlagringar. Var med test i senaste NP, lite mer av testet finns på bloggen. Men i korthet ja, avtryckaren lämnar en del att önska. Det är ju hammer fire så det borde kunna vara bättre än vad det är. Avtryckaren i sig är också av plast vilket drar ned känslan också. Däremot finns det en ganska distinkt vägg att vila på som jag (och flera med mig) upplevde lätt att hitta, vilket gör det möjligt att skjuta mycket relativt fort. Dock upplever jag inte möjligheten att skjuta precision på 25 meter som fantastisk. Beror ju på vad du vill ha och vill lägga. Nu kostar de närmre 10k och lite oklart om det går att uppgradera avtrycket. Vill du ha en plinkpistol med 20 skott i magget, gängad pipa och möjlighet att sätta dit rödpunkt så är det ju en intressant pang. Men förvänta dig inte annat än vad pistolen är, nämligen en relativt billig pistol huvudsakligen i polymer.

Ang 3é .22
Jag har 3st .22lr
2st unique och en GSG 1911, jag har sökt dom på 3 olika grenar som jag skjuter.
Men pratade även med handläggaren och förklarade att en extra motivering till varför jag har 2 unique är att dom är 40år gamla och reservdelar finns knappt att uppbringa, det lät dock som att det inte var det avgörande eftersom jag skjuter fält och precision med dom och när jag förklarade att man har siktet olika inställt och kanske olika vikter på så motiverar det att man har 2st.
Jag ringde dit för att förekomma att slippa vänta i tex 6v och få avslag eller att frågorna kommer då brevvägen…