På grund av den älskade ”vapengarderoben” måste det tyvärr göras plats. Jag har vunnit allt från Klubbtävlingar till guldmedaljer på VM med revolvern så den fungerar som den ska när skytten gör rätt.
Jag köpte revolvern begagnad för drygt 10 år sedan och har endast skjutit mjuka, handladdade, 38:or med den.
Givetvis finns det märken och repor men inget större. Beskåda bilderna och begär fler om det syns oklart. Jag har endast skjutit handladdat och trycket är förmodligen därefter, kan behöva justeras om man bara vill skjuta fabriks.
2021 blev det en skottbula i pipan och då byttes pipan hos S.T.O.M.B Tuning, samtidigt gjordes lite mer service, för nästan 9000:-, på den och efter det har jag endast skjutit några hundra skott med den nya pipan.
Övriga features:
- Piplängd 6 tum
- Trumman är fräst av förra ägaren för att ta moonclips, demonstrerat på bild, men fungerar utmärkt givetvis utan. (Ingår 10 st clips.) Jag har mest använt vanliga Jet-Loaders eller motsvarande.
- Target korn och LPA-sikte
- Triggerstop
- Monterad låsning för oket med kula och fjäder
- Nill-träkolv, closed back storlek medium-large. Skickar med original gummikolv också.
XL-varianten på Sportec.
Har även en större PPC Nill-kolv, The Master med open back, och en Score-pipvikt att sälja om intresse finns.
Finns en S&W blå plastväska också som följer med.
Revolvern finns i Umeå men kan absolut skickas, men då betalar köparen givetvis frakten.
Prisidé: 10000:-
PPC-kolven och pipvikt säljs för 1500:- ytterligare eller löst.
Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.