Letar en revolver i gott skick helst 686-4 eller nyare med 6” pipa.
Mvh.
Letar en revolver i gott skick helst 686-4 eller nyare med 6” pipa.
Mvh.
Lite lätt nyfiken, varför vill du ha en -5 eller nyare, de anses normalt som en nedgradering från de tidigare?
Slarvfel skulle vart -4 eller nyare. Ändrat nu.
Gäller -4 både 686 och 586? Flytande hand t ex exprimenterade de med i 686-2 och 586-4.
686-4 har det nya siktbladet och stommen är förborrad för kikarmontage, så det är lättare att hitta eftermarknadsdelar och montera dem. Kanske det som är relevant? Jag tycker 686-4 är snyggast för på 686-5 slutade de kroma hane och avtryckare utan den är därefter likadan som på 586 och andra blånerade modeller. Sedan vet man aldrig för jag har en 686-3 med nya siktbladet och förborrad stomme…
Jag dubbelkollade i böckerna hemma och såg att jag hade fel om flytande hand och generationer. Jag har haft både en 686-s och en 586-4 med flytande hand och det är nog någon som varit i och pillat lite. Enligt litteraturen skall det vara -1 på båda som har flytande hand. Jag tycker flytande handen är lite intressant, men jag skulle nog inte konstruera den på det viset…
Kikarmontaget är bra att ha. Jag har borrat de hålen på ett par revolvrar åt kunder. Ibland kan det vara lite svårt att få tag på reservdelar till de gamla revolvrarna, men det verkar också som om det nytillverkas en del delar :). Kul tycker jag… jag gillar de gamla 586’orna skarpt…