Smith & Wesson 617, 4”, cal .22lr

Smith & Wesson 617 enligt topic med 6 skottstrumma å Nill kolv. bilder via Mail/mms.

Riktpris 5’ med hölster. Kan ev. även bytas mot;
Kortpipig .357(2,5”-3”)
Tävlings .22:a företrädesvis unique
Smith & Wesson modell 18
Eller nått annat bra att ha… förslag är alltså välkomna.

Väl mött.

Kan du tänka dig att sälja kolven löst?

Tyvärr inte, så länge jag har revolvern kvar vill jag ha kolven, den e grym😊
Skulle nästa ägare vilja annorlunda så sätter jag verderbörande i kontakt med dig!

Då jag mest troligt hittat den kortpipiga .357 jag ska ha så har jag bestämt mig för att satsa på en ny .22 revolver med samma stomme. Närmare bestämt en model 18.
Bytes således mot en smith model 18 med 4” pipa, är det nån som har en sådan men inte är intresserad av min 617 så hör av er iaf så köper jag med stor sanorlikhet er ändå.

Sänker priset till 3500kr.

Vilken generation?

Tyvärr vet jag faktiskt inte det, hur ser man det?

Kolla serienumret på stommen och googla. Går att hitta info bl.a. på något av de olika smith and wesson-forum som finns. 617 är en oerhört trevlig revolver och om jag var i köptagen skulle jag själv gärna köpa en äldre 617 med sexskottstrumma och 4 tums pipa. Den är mycket svårare att hitta med 4 tums pipa medan 6 tum är ganska vanlig. Jag hade en gammal fin Model 18 i toppskick som var väldigt rolig att skjuta med och som jag sköt riktigt bra med. Jag blev tyvärr tvungen att lämna in den för skrotning för några år sedan när det var som värst i Västra Götaland och femårslicensenr inte förnyades, nästan ingen fick licens och handlare knappt ens ville ta emot vapen gratis. Det sved i hjärtat…

Såld, avvaktar handläggning!