Smith 617 önskas

Smith&wesson 617 önskas helst den utan full underlugg och en baikal 22a izh35

Finns en på blocket nu. 617 finns väl bara med full underlugg, annars blir det en 17?

Tror inte heller 617 finns utan underlugg och om det finns så finns det nog inte så många i sverige. Finns nog många m17 som inte har underlugg för att dom som ville ha utan köpte m17 både ny och beg. Är det så att du är sugen på en m17 har jag en som jag kan släppa billigt.

Har en 17-3 skjuter fantastiskt bra men är för lätt .har provat 617 rostfria med underlugg och den blir för tung

Men 617 finns endast med full underlugg.

Axelm tänker kanske på vad som säljs nytt för tillfället, det finns en uppsjö med olika utföranden av 617.

Imgur

Är det en sådan här du vill ha?

Väldigt ovanlig i Sverige, finns runt 1000-2000 tillverkade.

Den här 617 ser ut att ligga nära den vanliga m17 förutom i materialet, tror inte du upplever en större skillnad.

Enklaste och fulaste lösningen på ditt problem är väl annars en pipvikt, då kan du balansera din befintliga 17 till perfektion. En snyggare lösning är väl annars att sätta upp en vanlig 617 i fräsen och ta bort material från “underluggen” till du är nöjd.

Den undre ser ut som en förnicklad model 17? Den övre visste jag inte om. Men den får väl ändå räknas som full underlugg antar jag? Såg bara en referens på wiki-artikeln om m17 att 617 enbart gjorts med full underlugg nämligen.

Petigt i någon annans köpetråd, men här är den utan underlug med låda. Bara att läsa innantill.

Hur som helst ville trådskaparen inte ha en sådan! :slight_smile:

Är inte petig. Litade bara på litteraturen, men den hade tydligen fel! Cool skapelse oavsett!

Menade att jag var petig… :wink:

1 gillning