Slutsålt paragraf

Engångskjutna tvättade inte tumlare
Minst 15000st
Banplock

Skickat PM

Måste man köpa alla15000 st? Kan jag köpa 5000st?

Asså sorry som frågar men är det verkligen helt ok att sälja mässingen från dessa?
Borde de inte tillhöra polisen eller är ammon utköpt?

1 gillning

Inga problem…

Vet av flertalet klubbar där polisen nyttjar banor och bara lämnar hylsorna till civila efter de skjutit klart så inget ovanligt.

Du har pm…

1000 till sålda
Finns mer än 10000 kvar

Ca 7500st kvar

Inga problem enligt vem då? Är du anställd på myndigheten?

Dessa hylsor har lämnats på våran bana som polisen hyr av oss o vi har plockat reda på dom sen vad klubben gör är väl ändå inte ditt problem

1 gillning

Har ni ett skriftligt avtal med godkänt för att sälja statligt material, det vill säga polismyndighetens material, för egen ekonomisk vinning? Du svarar nämligen inte på den frågan.

Som jag skrev i ett PM till dig nyligen där jag bad dig att ta bort annonsen. Men eftersom du väljer att svara öppet nu plötsligt så kan jag svara likadant tillbaka, “jag” har absolut “problem” med det du försöker sälja här. Du verkar inte särskillt ödmjuk mot vad jag försöker säga så jag svarar dig i ett PM.

Avundsjuka och hobbypoliser är så tröttsamt…

Eller riktiga poliser som inte vill ha denna typ av beteende då det påverkar myndigheten. Det är i välmening för säljaren som privatperson, i välmening för föreningen han tillhör, i välmening för skytterörelsen som sådan och i välmening för att det sannolikt inte är på rätt sida av lag&rätt. Eftersom du inte verkar veta så rekommenderar jag dig att inte häva ur dig liknande meningar. Det är sånt här som kan sätta krokben för skytte generellt, det bör samtliga vara införstådda med, i all välmening.

Myndigheten som inte städade efter sig borde anmälas för miljöbrott. Bäst att lägga till en smiley här för att undvika missförstånd. :wink:

1 gillning

För en som inte förstår, kan du förklara hur det kan vara olagligt att ta vara på dessa hylsor?

Jag skulle tolka hylsor lämnade på en hyrd skjutbana som övergiven egendom vilket då utan problem kan tillfalla ägaren av anläggningen. Jag kan dock se att ammunition är statlig egendom vilket omfattas av speciella regler. Är detta fallet med hylsorna?

1 gillning

Säljer man ammunitionskomponenter med Polisens logotyp på askarna och med texten ‘övningsammunition’ under logotypen så förstår dom allra flesta att det inte är särskillt lämpligt i allmänhet. Att det är undanstädat av någon annan än Polisen faller väl sig naturligt då jag förutsätter att en sådan tjänst ingår i banhyran. För all del, ta till vara på hylsorna, det är väl bara sunt. Att skylta med att det kommer från Polismyndigheten är däremot inte sunt, för någon. Man behöver inte underminera skytteverksamheter genom att skylta med bilder på Polisens rester som exempel. Han har tagit förnuftet tillfånga vad det verkar oavsett. Man får tycka vad man vill om Polisen, men det är ganska onödigt att lägga upp bollen till serv för dom som har anmälningsplikt och håller till här till exempel. Så killar, det finns inget mer att diskutera om ni tänker efter.

1 gillning
1 gillning

Jag förstår vad du säger, tro mig.
Men jag bryr mig inte när det gäller sådana banala saker som du anser är fel.
Men för all del, kontakta gärna myndigheterna om detta så får vi se hur långt de vill dra det.
De finns massa andra trådar du kan polisa i, skytteforum måste ju va rena smörgåsbordet för dig :joy:

Förklara gärna mer ingående hur hylsor som lämnats kvar av en offentlig myndighet på en bana ägd av en förening som i sin tur inte låter dem ligga kvar i naturen ska förstöra för skyttet i Sverige.
Jag ser verkligen inte problemet här.