Slutpriser på Walter Borg Vår 20

Passade på att sammanställa slutpriser på Walter Borgs auktion. Hoppas att det roar någon mer än mig :slight_smile:

2 gillningar

Jag reagerade över att Glockarna gick för relativt höga priser. 5000 + avgifter lämnar ett slutpris en bra bit över 6000. För ett vapen som nytt kostar dryga 7000. Visst, tight budget osv, men när vinsten med att köpa beggat inte ens är 15%…?

Många priser som var väldigt höga. Antagligen en del som gick på minor också, eftersom WBs beskrivningar brukar vara ganska usla. Såg bla en Neua som såg ut att vara svetsad och omblånerad utan att det nämndes, gissar att det kommer vara en mindre glad köpare…
Också oklart om alla köpare har klart för sig att det tillkommer ca 23% på slutpriset, eller om de trodde att det var som eGun/Gunbroker där säljaren står för kostnaden.

1 gillning

5000 * 1.225 + 80 + 950 i frakt ger en kostnad i handen pa ca 7100, om man inte kan plocka upp den själv. Känns inte helt lönt…

Ja väldigt höga. Känns inte som man kan köpa nåt där till ens ett normalt pris längre. Galet!

Samma pang hos Sportec går på 7100 + frakt (490 kr). Inte helt lönt är lite av ett understatement.

Auktionerna har fått för mkt uppmärksamhet senaste åren. Svårare att göra klipp med så många spekulanter, särskilt när man kan buda online också :unamused:

Många vapen från svenska auktioner dyker upp hos den här handlaren med måååånga gånger högre pris. Sett vapen som fortfarande har kontrollappar från tävlingar här i Sverige. En nojja får en prislapp på 50-60 tusen tex.
https://simpsonltd.com

OM Nojjorna är i bra skick så är det ok pris.
AW93orna blir ju nästan över 20’ styck, det är ganska saftigt tycker jag.
Lägga en tusing till och få en ny Glock känner jag hade varit bättre.
X6 är ok pris eftersom dom har blivit galet dyra.
Jag måste äga en C96 snart!!!

Precis.
Kolla denna:

P210-7 är ovanliga. De senaste -7orna har gått för ganska mycket hos WB också. Vanliga Neuor är klart billigare. Rent generellt har priserna på Neuor i Sverige gått upp en del och normaliserats med priser i Tyskland och resten av Europa. En del är fortfarande billigare här än i USA, men priserna i USA har gått ner en del, så även det har mer eller mindre normaliserats när man lägger på kostnad för import/export

Jag har köpt vapen i “originalskick” som varit omblånerade och nummerriktiga vapen där serienumret på pipa sett ut som om en 5-åring gjort det, så jag är numera ganska försiktig innan jag köper något hos WB

Blev nyfiken så jag gick in på länken. En .22 Nojja för $5,500… med ett märke med den tidigare svenska ägaren sittandes kvar. Nu vet jag inte om just denna kommer från en auktion, men en viss förståelse till varför priserna skenar iväg börjar infinna sig.

Simpson brukar dock ofta ha ordentliga glädjepriser på sin hemsida. Den där pangen kommer aldrig säljas för det priset.

Den svetsade och omblånerade Neuan köpte jag och jag är jätteglad. För det var Håkan Spuhr som har gjort jobbet och gjort den till bättre än ny, och framförallt mer hållbar… om du vet vad han gjorde med dem så vet du vad jag pratar om.