Skytteglasögon

Skytteglasögon, funderar på tex opticway kontra ”vanlig” optiker. Hos vanliga optikern är det enormt bra över tid uppbyggd kontakt, priser och service.
Men det finns väl säkert fördelar med en skytteinriktad optiker som tex opticway vad gäller erfarenhet mot skyttars behov.

Men om man tar med skyttebågar till vanliga optikern så avståndet mellan öga och korrigeringslins noteras rätt, förklarar att sikte och korn ska vara skarpt och inte det som finns på 25m eller längre bort, borde inte synkorrigerings-resultatet från tex opticway och vanliga optikern bli samma? Vore intressant med input från er som vet och har erfarenhet av ovan!

1 gillning

Satt i samma dilemma för 8 veckor sedan. Nu har jag använt mina glas&bågar från optic way och är mkt nöjd.
Har en bra optiker till allt annat, men inser att optic way får gjort allt rätt på första försöket och jag slipper manspleejna för min vanliga optiker hur saker och ting skall vara.

Jag tycker servicen var fenomenal på opticway, sitter tom poängtavlor uppe på vägarna!!! Fick prova att fokusera med pistol och optikern som själv är skytt kontrollerade att allt stämde.

Hade säkert kunnat spara lite pengar 1-2 tusen på att jobba med min vanliga optiker, men hade aldrig känt att det blev så genomarbetat som hos opticway.

Får jag problem vet jag att jag får proffesionell hjälp och det var det som avgjorde det för mig.

1 gillning

Min optiker fixade detta galant!
Så nu har jag skärpa på kornet med högerögat och skärpa 25 meter på vänsterögat.
Funkar kalasbra.
Nu skall jag även prova mina vanliga glas när jag skjuter med rödpunkt, när det anländer.