Skumt jack/skada på slutstycket på min Pardini SP HT

Hej!

Rengjorde min Pardini SP HT och såg då nåt som ser ut som en kula nersänkt i fåran på undersidan av sluttycket - se bild - på sidan av den lilla “kula” så ser det ut som metallen är skadan, eller iaf har en ful grad/kant. Nån som vet vad det är? ska det vara så?
Pistolen är i princip ny, bara en handfull skott skjutna och första ordentliga rengöringen gjord iom denna upptäckt.

Reklamera…

1 gillning

Ja, om det inte ska se ut så där, men det kanske det ska?
Så jag tar gärna feedback runt hur det ser ut på era pistoler!

Är det inte axeln som utdragaren rör sig runt?

Kan va, ska kolla närmare när jag kommer hem - tyckte bara graderna/kanterna såg så fula ut…

det ska se ut så där. Trolgen är sprinten satt från andra hållet och sen körnad för att inte kunna “åka igenom”.

Körning är vanligt att använda i vapen just för att motverka rörelser i skruvar och delar som inte ska röra sig. Därför det är så viktigt att man tar ut sprintar rätt väg, för det är ofta körnat så där, eller 360 runt hålet.

Det är svårt att borra hål som är blinda, det är bättre och bara borra rakt igenom, för annars får du ju inte ut vad det är du stoppar i.

Det är nog gjort så för att axeln inte skall kunna åka ut neråt och låsa slutstycket

Ser ut så som ni brskriver, så antagligen är allt i sin ordning, mailade butiken men tror det var i onödan, ni har nog rätt!
Har sagt hur mycket jag älskar det här forumet? :heart::gun:

Då här ser det ut på min SP22. Så tänker att det är så det ska se ut.

1 gillning

Super - tack för feedback, nu känner jag mig mycket lugnare! :slight_smile: