Hej
Någon som har erfarenhet av vilket fraktbolag som är bäst när man ska skicka vapen?
Mvh
Catharina
Hej
Någon som har erfarenhet av vilket fraktbolag som är bäst när man ska skicka vapen?
Mvh
Catharina
Finns bara ett sätt att skicka vapen lagligt i Sverige, det är Posten Värde med Postnord. Vapnet ska vara delat och skickas i 2 olika paket.
Notera att ammunition inte får skickas med!
Paketen levereras till närmsta Företagscenter, så vanliga utlämningsställen funkar ej
Tack för svar. Det är typ det jag själv lyckats lokalisera så då behöver jag inte söka vidare utan vet att det stämmer. Tack!
Mvh
Catharina
Den här tjänsten dyker upp i mitt flöde hela tiden, vet inget om den, kanske nån annan som vet?
Jag hade ett tag ett avtal med Schenker, men det var krångligt och dyrt. Jag tycker av olika anledningar mycket illa om Postnord, men jag har skickat mycket vapen med dem och det är bara en gång det har krånglat. Det är bara “Värde” som är tillåtet och det är många som får det fel. De skickar Rek i tron att det är OK (oftast för att spara ett par kronor).
Hörde om detta. Tydligen startat av handlare som ett system att skicka vapen mellan varandra.
Dvs du hämtar upp/lämnar in vapen hos en handlare till en annan.
Ska vara säkrare, smidigare och billigare än posten.
Har inte testat det själv.
Puck2 såg jag🫤