Säljer min 22lr pistol från Sig Sauer.
En P226 Classic som ej tillverkas längre. Mycket trevlig 22a om du vill ha en pistol som är mer som vanlig pistol i känsla och vikt. Går att skjuta både som double action eller single action.
Denna pistolen har stomme i stål och mantel i aluminium och det går att köpa till växelsats i 9mm och köra den som en 9:a om man vill. Manteln stannar INTE upp vid sista skott på denna så du vet det.
Jag har tagit väldigt väl hand om den, köptes förra året av FK Sport i Stockholm. Jag har skjutit ett ca 5-6 guldserier med den. Den funkar klockrent med CCI Standard eller magtech.
Bara pistolen väger - 934 gram
Pistol med tomt magasin - 991 gram
Pistol med fullt laddat magasin - 1022 gram
Hardcase med instruktionsbok
6st Magasin som rymmer 10skott
En extra helt ny rekylfjäder
Vapenvårdsmatta med P226 sprängskiss
Ställbart fiberoptiskt sikte och korn
Ett paddelhölster från Vega Holsters
Ett annat ställbart bakre sikte utan fiberoptik
Samt bakre och främre kornsikte med vita prickar
10st Klickpatroner i mässing
En annan magasinknapp
Två olika sorters proppar/flagga för säker-markering
Mjuk förvaringsväska med magasinhållare och velcroyta
Velcropatcharna som sitter på väskan medföljer
Original skruvar till greppsidorna då jag bytt till dom som syns på sista bilden.
Pistolen kan skickas med postens värdepaket och då delas den upp i två paket och köparen står för frakten samt hela vapnet skall vara betalt i förskott efter att godkänd licens har uppvisats och jag mottagit överlåtarkopian. Inga byten är av intresse, handpenning på 10% erlägges vid affär som EJ återbetalas vid eventuell ånger eller nekad licens!
Vid intresse skriv meddelande så tar vi det därifrån, kommer vilja veta klubbtillhörighet och du skall kunna uppvisa pistolskyttekortet för att kunna gå vidare och göra affär.
Pris - 10000:-
Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer