Version 1.21 är snart tillgänglig för nedladdning med följande nyheter:
- Skytteförbunden ISSF och SvSF med dess grenar:
- 50m Fripistol
- 10m Luftpistol
- 25m Snabbpistol
- 25m Standardpistol
Version 1.21 är snart tillgänglig för nedladdning med följande nyheter:
Lång handläggning från Apple men nu är version 1.22 är tillgänglig för nedladdning med följande nyheter:
Kika på denna tråd. Kanske något som du kan ha användning av eller vill snacka mera om.
Ja, det skulle vara väldigt bra att kunna skilja på olika ammo och laddningar; kommentarsfält kanske räcker? Förövrigt tycker jag appen är skitbra; jag använder den i princip varje gång jag träner precision med A, B och C. Det som främst gör den bättre än andra appar är den enkla och snabba inmatningen av valörer och historiken.
Tack och kul att höra!
En sådan feature ska inte vara något problem att lägga till. Spontant tänker jag att användaren lägger till sina olika ammo i sitt vapen under profil och att det sedan finns en rullningslist med val av ammo under pistol i ange poäng.
Frågan är vad man ska göra med den detaljerade statistiken i historik eller i trender då det är här det blir lite mer komplicerat.
Jag tror du kan hålla det enkelt - det räcker nog med ett namn på ammo. Andra bilden ser bra ut! En massa parametrar för handladdning är för mycket i det här sammanhanget, men det kanske kan vara din nästa app? Stöd för handladdare som testar i skottstol?
Jag lade in en tävling i appen för ett tag sedan och upptäckte först efteråt att jag hade lagt in den (hela tävlingen, alla serier) som fel gren, snabbskjutning istället för precision. Verkar inte som att det går att ändra på det? Och om jag tar bort den och lägger in igen hamnar den på fel dag…
Anar att det är komplicerat att kunna ändra på detta eftersom serien läggs in individuellt men sen kopplas ihop i en och samma tillfälle, per gren…
En uppdatering är ivägskickad till Apple för godkännande. I version 1.23 kommer det bland annat gå att lägga till olika ammunitionssorter, jämföra statistik mellan ammunitionstyper och filtrera statistiken per ammo. Förhoppningsvis finns den tillgänglig i App Store inom ett par dagar.
Shotlytic är fortfarande ett litet hobbyprojekt som från början utvecklades för mina egna behov och jag har lyckligtvis ännu inte hamnat i handladdningsträsket.. ![]()
Men om det finns handladdare här som använder appen och har önskemål kring sådana funktioner, så skulle jag kunna tänka mig att lägga till det framöver men mina kunskaper är ytterst begränsade inom området.
Shotlytic fungerar så att den grupperar serier till sessioner utifrån ett antal variabler: datum (datum och tid sätts automatiskt), disciplin, vapengrupp, vapen, format (träning eller tävling) samt tävlingsnamn. Om alla dessa variabler är samma hamnar serierna i samma session.
Har du råkat registrera en serie fel går du in i Historik, trycker på pilen vid sessionen och redigerar den eller de serier som blivit fel. Då skapas automatiskt en ny session dit de uppdaterade serierna flyttas.
I version 1.22, som finns i AppStore idag, och i kommande 1.23 går det att korrigera alla variabler utom disciplin och datum. Jag ska försöka få till det i version 1.24.
Nu är version 1.23 tillgänglig i för nedladdning i Appstore.
Ett tillfälligt “hack” som du kan använda är att ändra datum och tid på telefonen till det datum du vill registrera på, eftersom Shotlytic idag utgår från telefonens datum och klockslag.
Registrera sedan de serier som du missat att lägga in och ställ därefter tillbaka datum och tid när du är klar.
Nu är version 1.24 inskickad till App Store för godkännande.
I den här versionen går det att redigera både datum och skyttegren på sparade serier.
Det innebär att du enkelt kan korrigera felregistreringar i efterhand utan att behöva ta bort och registrera om serierna.
• Ändra skyttegren (för grenar med samma antal skott och poängmodell)
• Flytta en serie till rätt datum samtidigt som den ursprungliga tiden behålls
• Historik, statistik och sessioner uppdateras automatiskt