Shotlytic - iOS app för resultat och analys i pistolskytte

Version 1.13 med ett antal buggfixar baserade på användarfeedback är nu ivägskickat till Apple för validering med följande uppdateringar:

  • Korrigering av åldershandikapp för guld: Beräkningen fungerar nu korrekt.
  • Förbättrad inmatning: Det specialutvecklade tangentbordet används nu även när du ändrar resultat i befintliga serier.
  • Förbättrad historiksortering: Historiken sorteras nu korrekt efter datum och tävlingssessioner prioriteras inte längre före träningssessioner.

Till kommande versioner planeras följande:

  • Möjlighet för användaren att ställa in poängnivå per gren för när kameran ska triggas och inte bara vid guld för precision.
  • Ändra luftpistol till 10 skottserier och inte 5 som idag.
  • Lägga till PPC och Fält som grenar.
  • Möjliggöra så att ett vapen kan tillhöra flera vapengrupper. Exempelvis revolver som kan vara både R och M.

Nu finns version 1.13 i AppStore för nedladdning.

God lycka med jakten på gubbaguld :slight_smile:

Hej Empa!

I kommande version är det nu möjligt att själv ställa in poängnivå när kameran ska triggas. Är guldmedaljsfoto påslaget så kan man inte ställa in en poängnivå för precision.

Något sådant du tänkt dig?:

Version 1.14 är nu inskickad till Apple för verifiering och bör vara tillgänglig inom ett par dagar med följande nya funktioner baserade på användarfeedback:

• Ställ in poängnivåer per skyttegren för att automatiskt trigga kameran och ta en målbild.
• Få notiser i appen när en ny version av appen finns tillgänglig.
• Mindre UX förbättringar för en smidigare upplevelse.

Version 1.14 finns nu för nedladdning i AppStore.

Version 1.15 är tänkt att möjliggöra så att ett vapen kan tillhöra flera vapengrupper. Exempelvis revolver som kan vara både R och M.

Exakt så jag tänkte mig! Men det funkade inte riktigt. Jag ställde in fotoinställningen på 49, sköt en 49a, appen bad att få tillgång till kameran, jag tryckte ok, sen kraschade appen.

OffTopic men var kan man hitta en sån A4?

Kan du ge mig lite mer information så ska jag undersöka saken:

  • Kör du pro/trial eller gratisversionen?

  • Vilken disciplin och vapengrupp var det när appen crashade?

  • Har du gett Shotlytic access till kameran? Gå in i telefonens inställningar (inte appen) och sök efter Shotlytic så hittar du det:

  • Om Shotlytic inte hade access till kameran. Kan du testa en gång till och bara testa att lägga in 49 poäng-serie och se om det går att ta en bild?

Kamerafunktion fungerar hos mig i version 1.14 om man har gett appen access till kameran. Har man inte det så hamnar den i en loop men det fungerar om man startar om appen.

Oavsett så har jag gjort en buggfix som är skickad till Apple för godkännande (v1.15) som bör vara tillgänglig imorgon måndag eller tisdag.

Version 1.15 är nu släppt i Appstore. Uppskattat om du uppdaterar, testar och återkopplar.

Funkar perfekt nu.

1 gillning

Till kommande version har jag arbetar med att få till så att användaren kan välja mer än en vapengrupp per inlagt vapen. Känns det här rätt för en initial release?




Version 1.16 är nu efter många timmars arbete inskickad för validering med följande större uppdateringar:

  • Klassen A-Optisk och magnumgrupperna M1–M9 är tillagda.
  • Du kan nu välja flera vapengrupper per vapen.

Nu är version 1.16 precis släppt i AppStore men efter förfrågan från användare kommer det i kommande version vara möjligt att:

  • Skapa egna trendvyer utifrån användarens filterinställningar samt namnge dessa
  • Snabbt växla mellan trendvyerna
  • Filterera trender baserat på vapen





1 gillning

Version 1.18 är nu släppt och introducerar sexskottsdisciplinerna Fält och Tillämpningsserier.

Statistiken är i nuläget något begränsad eftersom poängen baseras på träff eller miss, så jag tar gärna emot förslag på relevanta mätvärden både för trendvyn och den detaljerade sessionsstatistiken.

1 gillning

Två reflektioner om denna funktion:
Shotlytic kallar detta för “guldmedalj”, typ “ta en bild av din guldmedalj” och sen heter bilden “guldmedaljfoto”. Men det är väl ändå snarare en “guldserie”? Den som vill vara petig kanske tycker att det inte ens är en guldserie utan något annat om personen sätter gränsen vid t.ex. silvermärke, men det är jag inte lika störd över.
Vidare verkar det inte gå att exportera bilden om man nu skulle vilja det. Närmaste man kommer är att köra helskärm och sen screenshot.

Tack Empa! Det är precis den här typen av input som är viktig från er användare då det lätt att missa när man själv sitter med kod eller filar på nya funktioner.

Du har helt rätt, det är lite otydligt formulerat som det är nu. Det kommer att justeras till guldserie i nästa version. I nuläget är funktionen uppdelad i två delar: fotoprompt vid guldserie, som baseras på användarens ålder och vapengrupp, och gäller endast för precision där en guldserie kan vara mellan 40 och 46 poäng.

Till exempel: är du 70 år och skjuter med A-vapen sänks kravet till 40 poäng, jämfört med 46 poäng om du är under 55 och skjuter med C-vapen.

Den andra funktionen är att man själv styr detta utifrån vald poängnivå per disciplin.

Jag ska även se om jag kan få till en exportfunktion för bilder till kommande version.

Guldserie/ålder:

1 gillning

Version 1.19 är nu släppt med följande nya funktioner:

  • Dela serieresultat med målfoto
  • Dela enbart målfoto
  • Texter gällande guldmedaljer är nu korrigerat till guldserie
  • Magnumfält är tillagt som gren

Tack för input!

Version 1.20 är nu släppt. Nytt i den här versionen är att det går att zooma in på målfoton i helskärmsläge.

Använder ni olika ammunition i era vapen? Skulle det vara intressant att kunna se statistik baserad på ammunitionstyp och hur resultaten skiljer sig?
Jag har själv märkt att jag skjuter bättre med SK Match än med CCI Standard .22 LR.