Shadow 1 eller 2 som första A-vapen?

Hej på er! Ny sportskytt (sportshooter?) här :slight_smile: klass C.

Jag började fundera på vilken A-vapen jag ska köpa, eftersom det är snart dags. Och så vill jag ha lite råd om det är bra att sikta på en CZ SP-01 (Shadow 1) eller Shadow 2.

Ettan kostar ungefär 50% av vad Shadow 2 gör (begagnad givetvis) men den är utgående… och saknar de små förbättringarna som kom med Tvåan.

Glömde att säga: Jag skjuter precision än så länge. Tänker på Fält, PPC i framtiden.

Please help! All info uppskattas!

Allt du sparar in på själva vapnet kan du istället investera i bra ammunition för tro mig det kommer du behöva då grovkalibrigt kräver mer träning än klass C. Har själv provat både CZ 75, SP-01 samt Shadow2 och jag uppfattade dessa tämligen likvärdiga sett till de få skotten jag hunnit avfyra med dessa modeller.

Summa summarum, Ett ‘‘bättre’’ vapen med mindre träning bakom skjuter sällan bättre än tvärt om.

1 gillning

Jag har en shadow 1 med sao-tryck. Det dröjer länge innan pistolen är begränsningen.

2 gillningar

Jag har oxå en shadow 1 med sao tryck, har gått över 25000 skott och håller fortfarande tians ring med hemladdad samt bra med geco 124

Har köpt en CZ TS 2 nu för längre visirlinje och mer tyngd då jag skjuter fält, trycket är än så länge lika bra i shadowen som är kanonbra

2 gillningar