SAO till CZ SP-01 Shadow?

Funderar på att köpa en CZ SP-01 Shadow som första A-vapen.

1. Finns det något färdigt kit till CZ SP-01 Shadow för att göra om trycket till ett single action som håller över 1360 gram?

2. Var handlar man ett dylikt kit?

3. Om ja på 1: Var det värt besväret? Kan du beskriva skillnaden mellan en konvertering och single action-trycket på en original SP-01 Shadow?

Det enda du behöver är en ny avtryckare, typ: https://www.ipscstore.com/en/cz-triggers/1188-2585-eemann-tech-sa-trigger-for-cz-75-hooked.html#/14-color-black/510-type-smooth

Huruvida den kommer väga in eller inte beror nog på din individ. Min behöver en extra stark avtryckarfjäder även med orginalavtryckaren. Det var dock rätt drygt att montera den tjockare fjädern i den nya avtryckaren och jag bröt av en fjäder när jag höll på så jag behövde beställa en ny fjäder från sportec.

Jag bytte primärt för att göra det bekvämare att skjuta eftersom jag har långa fingrar och får dålig fingersättning med orginalet.

1 gillning

Kolla om du kan köpa en sao sats med avtryckare från https://www.waffen-oschatz.de jag köpte min Viper därifrån med sao avtryckare lättare hammare mm.

En Viper är en sp01 shadow där du använder stommen men byter ut övrigt.

Sao avtrycket från de är riktigt bra, bättre än zc egna, har jämfört det med en ny Cz target 2 och de är inte i närheten av min Viper.

Om du ska jämföra det med orginaltrycket i en shadow, är nog det bästa jag kan jämföra med en revolver. Tänk dig att du skjuter med da eller sa med revolvern. Men det är så trycket skiljer sig i alla sao pistoler. Det är helt överlägset.

1 gillning

Citat

Tack för svaren.

Man måste ta bort disconnectorn (vad det nu heter på svenska) också, väl?

Man ska nog göra det egentligen. men man måste inte ta bort dissconnectorn.

Finns gott om videos på youtube som visar hur man gör hela operationen.

1 gillning

Till min shadow 2 behövde jag:

1 SAO avtryckare
1 SAO hane. Inte 100% kritisk del, men rekomenderas starkt då searen annars kan ta skada om disconnectorn tas bort. Ger även bättre trycke än orginal hanen, så lika bra att sätta i när man ändå håller på.
1 trigger bar spring orginalfjädern hade för flack böjning uppåt.
1 avtryckar pin. Orginal pin förstörs när den tas ut.

Disconnectorn bör tas bort, men den kan även sitta kvar så länge den inte strular (vilket min verkade göra efter några månader). Den kan sitta väldigt hårt. Jag använde en “automatic center punch” för att få bort min.

Min håller över 1360g med orginalfjädrar (förutom nämnd trigger bar spring)

Det är en otroligt prisvärd uppgradering som ger en mycket bättre känsla för en högst överkommlig summa.

1 gillning

Tack för länkarna! Var ju inte farligt dyrt heller.

1 gillning