SÅLT! .45ACP-hylsor säljes

.45ACP-hylsor säljes

Rensar upp lite i gömmorna och säljer .45ACP-hylsor som jag inte kommer använda.

Mängder utifrån vikt där jag räknat att en hylsa väger 5,8 gram = kan diffa någon eller några få hylsor upp eller ner i antal.

Några hylsor har tändhatten uttagen men de flesta har den kvar.

Alla hylsor är i gott skick, utan sprickor eller andra skador, de är inte heller “slitna”, de flesta är omladdade en eller två gånger, men några kan vara omladdade fler gånger och några är engångsskjutna.

Alla hylsorna är trumlade och därefter våt-tvättade (för att få bort rester från trumlingen) = färdiga att sätta i laddpressen.

Alla hylsor är för LP-tändhattar utom 10 stycken (utsorterade) som är för SP-tändhattar.

Sorterade i plastpåsar enligt nedan:
CBC (Magtech): engångsskjutna (ej omladdade), med krymprill i hylsan: ca 264 st.

CBC (Magtech): Diverse gånger omladdade: ca 378 st.

Diverse fabrikat (mest USA-märken): Diverse gånger omladdade: ca 262 st.

Diverse fabrikat (mest förnicklade), 10 st med SP-tändhattar: Diverse gånger omladdade: ca 163 st.

GFL (Fiocchi): Diverse gånger omladdade: ca 178 st.

Geco: omladdade en gång: 55 st.

Totalt ca 1300 hylsor.

SÅLT!

Vikt packat i kartong: ca 7,8 kg = vid kontroll verkar t ex. Schenker ta 152 kr i frakt till t ex. Stockholm eller Umeå (tog slumpvis två orter för att få fram ett fraktpris).

Finns i Emmaboda.

Kan efter överenskommelse ev. fraktas till/utmed vägen:

Emmaboda – Kalmar

Emmaboda – Karlskrona

Emmaboda – Växjö – Ljungby – Halmstad

Kan skickas om köparen betalar i förskott och står för fraktkostnaden.

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Om jag ligger helt fel i pris, så kan ni lägga rimliga bud… :slight_smile:

Mvh
Johan B