Sälja saker på forumet?

Hej

Jag har varit medlem på forumet under annat namn sedan många år tillbaka men inte varit aktiv på ett tag. När jag nyligen försökte logga in funkade inte det och jag förstår att forumet gjorts om och därför reggade jag en ny användare. Jag har försökt och letat mycket men hittar ingen information om vad som krävs för att få posta i köp- och säljavdelningen på forumet. Nu är denna avdelning låst för mig.

Mvh

L

1 gillning

Tror du behöver använda forumet lite för att få posta.

Titta på reglerna/faq:en

https://skytteforum.com/t/hur-fungerar-anvandarnivaerna/1198

Jag har redan läst denna FAQ och det framkommer ingen relevant information i den. Hur mycket måste man vara aktiv? Hur mycket måste man posta? Hur länge måste man vara medlem? Ett av huvudsyftena med ett forum av den här typen är ju just att folk ska kunna köpa och sälja skytteprylar till varandra.

1 gillning

Så du menar att köp och sälj fortfarande är låst för dig?

Försöker du posta i rätt underavdelning? Verkar ju gå bra för en massa andra som inte har en massa tidigare poster.

Samma för mig som ny medlem son vill sälja skyttekåpor med mer.

1 gillning

Forumet hade problem i sin förra form med folk som registrerade sig och lade in ovidkommande annonser, skulle tro att det är därför denna funktion kommit. Min erfarenhet är att det inte behövs några enorma mängder med aktivitet innan säljfunktionen låses upp.

Har samma problem jag, var medlem tidigare och nu är mitt konto raderat av nån anledning så fick börja om från början… Ska sälja ett vapen tänkte jag men icke sa nicke… :frowning:

Har letar runt en del nu idag men inte hittat nått om vad som krävs för att låsa upp köp/sälj delen, är lite dåligt att man inte kan ha koll på vad man måste göra ungefär… Men kanske är som okass säger att det skyltar man inte med för att bli av med spammare.

Screenshot_20190612-191742

Har ni det där under utmärkelser?

Ja, men kan fortfarande inte lägga upp annonser…

Kollade precis på alla som har problemet att inte kunna posta i köp och sälj, och ni har bara grundläggande inte medlems utmärkelsen. Kan kanske vara därför?

Japp, och det finns ingen information om hur man når medlemsstatus, endast hur man når Grundläggande statusen så det är lite irriterande. Men men, om några dagar kanske man får posta sin annons, kan man ju få hoppas på i alla fall…

1 gillning

Annars så är ju det nya forumet bra mycket snyggare och verkar funka bättre med. :slight_smile:

Screenshot_20190612-192506

Men sedan vad som krävs för det vet jag inte?

1 gillning

Du fick en gilla på det mest för att se om det stegar upp dig i status. :stuck_out_tongue:

5 gillningar

Haha, tack! Men inget än men vi får väll se om det ändrar sig allt efter som. :slight_smile:

Testar redigera lite här bara. :smiley:

2 gillningar

Men gilla ett inlägg här, gör ett inlägg med en bild, en med en länk, ändra i något av inläggen.

Så har du ju grejat en hel del av utmärkelserna

5 gillningar

Ni har väl förresten läst riktlinjerna så ni har den utmärkelsen?

Du måste lägga annonsen i rätt underavdelning. Om du inte gör det går det inte att posta annonsen.

2 gillningar