Sålda annonser tas bort…

Jag tänker sälja min Aw93 och för att uppskatta pris så gick jag in på Marknaden säljavdelning. I och med att många skriver ”såld -ta bort” (och därefter försvinner förr eller senare) eller tar bort själva texten om det sålda vapnet så finns mycket färre uppskattningar av vad vapnet såldes för -tappar vi inte lite av Marknadens funktion på detta sätt?

1 gillning

Ja, jag har lite svårt att förstå varför så många är så viktiga med att ta bort sina annonser. Ändrar man bara rubriken så att det står SÅLD eller liknande så borde det inte bli så mycket frågor efteråt.

1 gillning

Jag tycker det är ett “otyg” att ta bort annonserna och/eller annonstexten. Jag går ofta tillbaka i annonser och kikar. Det är intressant att kolla priser, skick, om de haft problem etc.

1 gillning

Håller helt med föregående talare.
Räcker gott och väl med att lägga till såld i rubriken.
Bra med äldre annonser som referens.

1 gillning

Att uppdatera med “såld” i rubriken är riktigt bra. Jag har försökt hålla mina annonser uppdaterade med vad som är sålt och inte, men det är inte alltid lätt när annonsen innefattar många saker.

1 gillning

Ok - vad sägs om att man lägger in ”såld” i rubriken samt pris på vad man sålde den för? Alla kommer inte vilja uppge exakt belopp men det hjälper den som vill fundera vad en pistol är värd.

Ny titel: ”Vapen av typ X såld för Y”

1 gillning