Med stor risk för ångest så har jag ändå beslutat att sälja min 1911 STI. Det är en mycket trevlig pistol med hög precision som helt enkelt har blivit liggandes när tiden för skytte har minskat pga en större familj. Det är dags att någon annan får avnjuta den.
Pistolen är i mitt tycke, bra skick. Den är inte ny så mindre skav finns på tex blånering men inga skador. Det har gått okänt antal skott genom den av föregående ägare, ca 1500st i min ägo. Jag anser att pipan är i gott skick.
Det är en pistol av modell 1911 i kaliber 9x19 och en stabil 6" pipa. Ett treläges aristokratsikte och med följer 5 stycken original magasin samt originallåda.
Jag har även köpt till en skräddarsytt hölster i matchande läder av pancakemodell, svart läderhållare för 4st magasin och ett svart gummigrepp. På pistolen är det nu också monterat fingergrooves i gummi för lite ökad komfort/grepp. Följer även med en extra rekylfjäder.
Den sista månaden har pistolen blivit lite dålig på att kasta ut hylsor så en stark gissning är att utdragaren är lite utnött och behöver bytas för 100% funktionalitet. Ett lätt ingrepp.
Är du intresserad kan jag skicka över foton på allting du önskar, vidare kontakt med mig görs lättast på adam.dahlstrom90@gmail.com.
Pris 15.000SEK, ink alllting.
Nytt pris, 13.000sek.
Pistolen är såld, i väntan på licens hos köpare.
Pistolen finns i Värmland och den som vill får provskjuta inför affär.