SÅLD. Steyr LP 10. Luftpistol. Enkelskotts. Mekanisk

Steyr LP 10, enkelskotts luftpistol.
Mekaniska trycket.
Medium originalkolv med ställbar handhylla. Den är oanvänd och obearbetad. Jag har använt en annan kolv när jag skjutit.
Kolven går att vinkla upp, ner och i sidled med skruvar på vapnets stomme.
Guldfärgade lufttuber med manometer. Datummärkta 2012-09.
Extra tillköpt rekylbroms. Originalbromsen medföljer.
Fyra balansvikter.
Korn 4,5 mm sitter på vapnet. Extra korn 4,5 och 4 mm medföljer.
Instruktionsbok med fabriksträffbild.
Plastask med olika skruvmejslar och insexnycklar.
Luftpåfyllningsdapter till luftpump.
Skjuten ca 8000 skott.
Ej skjuten senaste två åren.
Välskött och servad.
Inköpt 2012-09.
Jag är enda ägaren.

Hämtas eller skickas.
Provskjutning kan ordnas.
Vapnet finns i Huddinge söder om Stockholm.

Pris 9500 kr

VAPNET ÄR SÅLT.

Skicka PM vid intresse.
20190601_21133520190601_21280320190601_21284620190601_211512

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Tips på innehåll:

• Pris/Anbud:
  • Var finns den (ungefärligt), kan den skickas med post, bussgods, levereras för hand
  • Produktbeskrivning
  • Skick/antal skott skjutna
    Bild

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

Är den servad hos Staffans Vapen, när gjordes senaste “genomgången”? M är fel för mig vad gäller Steyr, har L på LP50, vad har du skjutit med för grepp, följer det med? / Henrik

Hej

Jag servade den själv för två år sedan. Bytte då packningar/ringar samt smörjde in dem med ett tunt lager fett(samma som FX har till luftpumpar och luftvapen). som man ska. För att ringarna ska hålla längre. Det sitter en ring inne i det aluminiumfärgade huset som sluter runt patronläget. En annan packning ligger precis framför patronläget och sluter runt hålet där luften kommer.Man ser den när man öppnar för att ladda. En tredje sitter runt den nippel som du skruvar fast lufttuben på. Enligt Steyr är vapnet underhållsfritt. Jag har aldrig hört någon berätta att Staffans Vapen gör någon isärplockning av vapnet för att komma åt invändiga packningar m.m. Jag har också skjutit filtsuddar igenom pipan vilket Steyer rekommenderar. Bifogar länk till en You Tube film från Steyer där en packning byts.

Mediumkolven tycker jag är större än vad Medium brukar vara så den passar nog dig bra. Jag sköt med en Rinkkolv men den har jag byggt om kraftigt. Den passar mina ganska små händer och går inte längre att ställa om så den är inget för dig.

Ronnie

Hej igen.

En annan skytt hörde av sig och köpte vapnet. Så att du vet.

Ronnie

Jajamen, det är ok!