(SÅLD) Sig Sauer .22LR växelsats till P226S eller nya X-Line

Säljer nu min Sig Sauer Växelsats till X-Line (6"), inkl. original väska (plast) och två magasin för 10 skott, 7 900 kr för paketet.

Mycket välskjutande. Smidigt att kunna träna med samma trycke och grepp oavsett kaliber, perfekt för fältskytte och precision, eller IPSC Open.

Vapnet kräver licens. Finns i Dalarna.

Är intresserad. Hur känslig är den för ammunitionsval? Mycket avbrott/trassel? Hur väl skjuter den? Skulle isf bli min enda 22:a.
Inga SM-ambitioner men vill inte kriga för hårt för guldserier och gärna kunna skjuta bra fältresultat med den.
MVH
/Jocke

Hej Jocke,
den har gått bra tycker jag, jag hade ett par veckor då jag svor lite över den men det visade sig vara jag som var dum då jag hade ställt om trycket så att det inte gick långt nog “tillbaka” - märkte inget på 9mm alls då den sköt bra som alltid, men på .22a med olika ammo (CCI Standard/TopShot/Eley Target) så blev det lite tråkigt. Funkade dock senare vid korrekt inställning och framför allt på en skyttekollega’s X-Line utan problem. Annars är det väl att med TopShop/CCI Standard blir det på en omgång där man skjuter en kväll med 50-80 skott att 2-3 strular skulle jag säga, men över lag har jag pangat mest CCI med den, eller en av de billigare Eley som finns i 500 pack. Jag skjutit några fälttävlingar med den och valde så att lyxa till det med 50 skott av bättre ammo (Eley Edge som också har lite mer fart) https://skytteservicealmhult.se/ammunition/22lr/eley-edge-22lr-50st/), då var det absolut felfritt. Tyckte inte det spelade så stor roll när man nu bara behövde ca. 48 skott på en runda :slight_smile: och lite kul att stå bredvid alla andra med sina formade Walther, speciellt när man fick använda båda händerna och man ju i princip har en fördel då. Mvh Jonas 0727123337