En mycket fin och välskjutande revolver säljes motvilligt. Det är en 686-4, importerad från Tyskland av mig 2010 och lätt moddad.
Modifikationer
Trumman har brotschats subtilt, så att kamrarnas kanter är lite rundade, vilket markant underlättar användande av speedloaders. Detta jobb utfördes av Jan Ohlson.
Ett fräsjobb har gjorts för att få ett nytt och mer optimalt infäste av kornet, som också gör att det är enkelt att byta korn när man så önskar. Originalkornet är också ersatt med ett target-korn. Även detta jobb gjordes av Jan Ohlson.
Trycket är trimmat (SA och DA) av Jim Forsberg (auktoriserad S&W-smed). Den väger lugnt in i nationellt men trycket är lätt och mjukt som smör. Jag har inte haft några problem att skjuta guldserier i vapengrupp B med DA.
Trumfrigöraren är utbytt till en som efterliknar originalet men är tjockare, upphöjd och lite mer aggressivt stipplad. Väldigt effektiv och smidig.
Siktbladet är ett Weigand.
Pipa och trumma är i mycket gott skick. Inga skador, bulor, rost eller andra dumheter.
Revolvern har framför allt använts till PPC R1500 och Fält R. Den är mycket välvårdad, omskött och underhållen. Fjädrar har bytts för ett par år sedan. Den skjuter oförskämt bra och kanske allra bäst med 158 gr projektiler och lite hårdare laddningar, i min erfarenhet. För att inte tala om .357 magnum. Det är en revolver som kan göra allt och är bra på det mesta.
Utbytta originaldelar medföljer givetvis.
Pris: 10 000 kr
Något hundratal .38:or samt någon ask .357 kan också följa med, paketpris förhandlas i så fall separat.
Revolvern finns i södra Stockholm.